רעיונות מקוריים לעיצוב פנים


בכל פרויקט של עיצוב פנים מתבצעת הערכה ראשונית לגבי המשאבים הנחוצים והזמן שעשוי להימשך הפרויקט. איסוף המידע לגבי החלל העומד לרשותנו, ומטרת הפרויקט. אבל לאחר שכבר כל זה בוצע, מגיע שלב הרעיונות. תמיד אפשר לעצב משהו סטנדרטי ידוע ומוכר, אבל מהיכן שואבים המעצבים הגדולים את אותם רעיונות יוצאי דופן, אותם רעיונות מסעירים, שאנו מתבוננים בהם בהשתאות, ושואלים את עצמנו, וואוו, איך הוא בכלל חשב על זה, או איך היא חשבה על זה, מדהים!
רעיונות מקוריים - רעיונות יצירתיים
אולי זה במבט ראשון עשוי להיראות מסתורי, כאילו הרעיונות הללו מגיעים מכוח עליון, או מאיזושהי השראה אלוהית ,אבל האמת היא הרבה יותר פשוטה. למעשה הרבה מאוד רעיונות יוצאים מן הכלל בתחום העיצוב פנים הגיעו למוחם של מעצבים, מתחומים אחרים. מעצב פנים שראה תמונה כלשהי במוזיאון, התלהב מאוד מהתפיסה של התמונה הזאת, והחליט לבנות קונספט שלם סביב התמונה הזאת. זה לא שהוא עשה שימוש בתמונה עצמה,אלא ברעיון ובתפיסה שהתמונה הזאת העבירה מתוכה.
אפשר אפילו לקבל רעיונות משירים ומסיפורים, ולהנחיל אותם לתחום העיצוב. לבסס על פיהם תפיסה חדשה ומעניינת. מעצבי פנים שואבים רעיונות מסרטי קולנוע, גלריות, ואף מעיצובים אחרים שהם רואים. לעתים שינוי כלשהו יכול ליצור משהו חדש לחלוטין.
לאמיתו של דבר, כל דבר שאנו רואים בעינינו בחיי היומיום עשוי להפוך ולהיות מקור להשראה. די בטיול קצר ברחבי העיר כדי לראות משהו אשר מצית את הדימיון והופך את זה לרעיון הבא. העניין הוא שמרבית האנשים אינם יודעים להסתכל. ליתר דיוק אינם יודעים להתבונן. כאשר האדם מפתח את חוש ההתבוננות שלו, ומסוגל להתמקד באובייקטים שונים, לראות אותם לעומקם ולהבין משהו חדש מתוך הרגיל, אז הוא גם מסוגל לשאוב מהם רעיונות למכביר, הוא מסוגל לשאוב רעיונות מעולים מתוך הדברים הטריוויאליים ביותר בחיים, הדברים הפשוטים והשגרתיים ביותר. זה קצת דומה למשורר. כולנו מסתובבים באותם המקומות ועוברים על פני אותם אובייקטים, אבל למשורר יש את היכולת הזאת להתבונן באותם הדברים אבל בעיניים חדות יותר, רעננות וייחודיות. עיניים הלוכדות הבנה שאנחנו לא הבנו, ואז היכולת שלו לקחת את זה ולכתוב על זה שיר מנקודת מבט מעניינית.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme