תוכנית עסקית למעצב פנים


אם לאחר לימודי עיצוב פנים אתה מתכוון להשתלב באחת מהחברות העוסקות בתחום, הרי שכלל אין אתה צריך לתת דעתך לגבי תוכנית עסקית. מצד שני אם אתה שואף להיות עצמאי בתחום, הרי שללא ספק אתה תזדקק לתוכנית עסקית. על פי מחקרים הוכח שעסקים אשר התבססו על תוכנית עסקית מפורטת ומדויקת  הצליחו הרבה יותר מכאלה שיצאו לדרך ללא תוכנית שכזאת. כמובן שבכל כלל יש יוצא מן הכלל, ותמיד ניתן למצוא גם דוגמאות לכאלה שיצאו לדרך כפי שהם ולמדו הכול תוך כדי, אך אם אתה רוצה להגדיל את סיכויים שלך להצליח כמעצב פנים עצמאי, כדאי שתבנה לך תוכנית עסקית.
כתיבת תוכנית עסקית למעצב
המסמך הזה הוא מעין מפת דרכים, הוא אמור לפתור שאלות שמתעוררות בדרך, ולהציג דרך טובה שתוביל אותך להצלחה כלכלית. המסמך צריך לכלול את כל הגורמים הקשורים לביזנס. החל מהפרטים הבסיסיים ביותר, כמו למשל מה יהיה השם של העסק? מהיכן תרכוש חומרים, מי יהיו הלקוחות שלך, כיצד תפרסם, היכן יהיה העסק, מיקום. האם יהיה לך משרד בעיר, או שאולי תעבוד מהבית? כמה כסף צריך להשקיע על מנת להעמיד את הביזנס על הרגליים ומהיכן יגיע המימון לכך?  האם יש לך הון משלך לצורך העניין או שתצטרך לגייס כספים או הלוואה מהבנק. האם אתה עצמך תפעיל את הביזנס לבדרך או שיהיו לך עובדים נוספים. באילו דרכים אתה מתכוון לבצע קידום מכירות ופרסום, וכיצד לקוחות יגיעו אליך.

התוכנית העסקית צריכה לכלול בתוכה את החזון שלך, מה היית רוצה, לאן אתה שואף להגיע בשנתיים הקרובות, לאן אתה שואף להגיע עם העסק תוך 5 שנים, ותוך 10 שנים. זוהי בהחלט מפת דרכים שתזכיר לך מהיכן התחלת ולאן אתה הולך. אתה מבין, יש כל כך הרבה דברים שכרוכים בהקמת עסק חדש, ולעתיםל מרוב עומס במשימות יומיומיות, אתה כבר שוכח את העיקר, התפקיד של מפת הדרכים הזאת היא להזכיר לך את עיקרי הדברים, ולא להניח לך לאבד כיוון.

דבר נוסף, אם כתבת את הדברים על פיסת נייר, תמיד כדאי להקליד לקובץ וורד ולגבות את הקובץ הזה. הדפס את התוצאה, וקרא אותה מספר פעמים. זוהי תוכנית ראשונית, ובדרך מאוד יתכן שתרצה לערוך, להוסיף דברים חדשים ורעיונות חדשים שעלו במוחך. לאחר שכבר העלית על הכתב את התוכנית אין זה אומר שאתה לא יכול לשנות אותה, לשפר אותה וללטש אותה עוד ועוד, אחרי הכול זה העתיד שלך.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme