עיצוב חדרי אמבטיה

כיום מעניקים חשיבות רבה לחדר האמבטיה, זהו חלל בבית אשר מאפשר רגיעה ופינוק לאחר יום עבודה מאומץ וקשה. יותר ויותר אנשים מעוניינים לשלב מערכות ג'קוזי מתקדמות בביתם, והמהדרין אף מוסיפים מערכת סאונה טובה, עד כדי כך שנדמה לך שאינך נמצא בבית פרטי, אלא בספא מפואר. הרעיון להביא את הספא לתוך הבית, אינו רעיון חדש, אלא שהוא רעיון שהולך וצובר פופולריות רבה. אם בעבר אך ורק האלפיון העליון הרשה לעצמו חדרי אמבטיה מהודרים ומפוארים, הרי שכיום גם אנשים מהמעמד הבינוני נוטים להשקיע ממיטב כספם, כדי לשדרג את חדר הרחצה שלהם. אפשרויות העיצוב רבות ומגוונות, וניתן לבחור מתוך סגנונות שונים. עיצוב איטלקי, סגנון אירופי, או עיצוב אמריקני מודרני? אולי עיצוב כפרי המבוסס על עץ, בשילוב חומרים כמו זכוכית ואבן. החלטות שצריכות להתקבל לגבי חיפוי הרצפה והקירות.  חיפויי קרמיקה מאוד נפוצים ומתאימים במרבית המקרים, מכיוון שהקרמיקה יודעת להתמודד מצוין עם לחות, שלא כמו קירות אשר ניזוקים מהלחות שבחדר. מעבר לשימוש בקרמיקה, ניתן להשתמש באריחי פורצלן, אבן, או שיש.
ראשית יש לברר מה הלקוח רוצה, וכמובן מהו התקציב העומד לרשותו. האם הוא מסתפק באמבטיה לאדם אחד, או שזאת צריכה להיות אמבטיה המתאימה לרחצה של שני אנשים בו זמנית. אמנם העיצוב צריך להיות יפה ומושך עין, אך חייב להיות פונקציונלי, ונוח לשימוש. לתאורה יש תפקיד חשוב בחדר הרחצה, ולעיצוב האווירה הרצויה. אם אנו מעוניינים באופציה של אווירה רומנטית ואינטימית, ניתן להשיג זאת על ידי תאורה חלשה, כפי שמתואר בתמונה לדוגמה.
עיצוב חדר אמבטיה
אם בחדר יש חלון, ניתן לנצל את הדבר כדי להזרים אור טבעי במידה מבוקרת, ולהשיג את האווירה הרצויה. מצד שני אם מדובר במשפחה עם ילדים, תרצו להתקין אפשרות לתאורה מלאה, תאורה חזקה. מיקום מראה גדולה בחדר תעניק תחושה של חדר גדול יותר ומרווח, אבל מעבר לכך מדובר בפריט חובה המוסיף נוחות ושימושיות לחדר זה. כך גם שימוש בברזים חכמים ללא מגע יד אדם וארונות אחסון בעל מראה אטרקטיבי.
ישנם בתים שיש בהם שני חדרי אמבטיה. האחד להורים והשני לילדים. בעיצוב חדר אמבטיה לילדים הגישה צריכה להיות שונה. אנו רוצים חדר צבעוני וקליל, כזה שיהיה כיף לילדים להתקלח ולשהות בו. אם חדר הילדים כבר מעוצב, אז אחד הרעיונות הוא לבסס את העיצוב בחדר הרחצה על פי חדר הילדים. התאורה בחדר זה צריכה להיות מלאה ובעלת עוצמה, למען תחושת הביטחון של הילד, וגם לשם בטיחותו, כדי שיראה היטב ויתמצא במרחב בו הוא שוהה.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme