איך להשיג הרמוניה בעיצוב

המטרה שלנו בעיצוב היא לעשות להפוך את החלל העומד לרשתנו לאטרקטיבי מרשים וכמובן נוח לשימוש. אחד הדברים שאנו מעוניינים להשיג בבית או החדר אותו אנו מעצבים הוא תחושת שלמות, הרמוניה. הדרך להשיג זאת היא באמצעות איזון. איזון בצבעים בטקסטורות. השיטה הנפוצה ביותר היא סימטריה. לדוגמה פשוטה לכך היא שולחן שסביבו מונחים כיסאות מקבילים זה לזה. דוגמה נוספת, ספה גדולה שמשני צידיה ממוקמים שתי כורסאות. המראה של שתי הכורסאות משני צדי הספה יוצרים יחס סימטרי. יחד עם זאת עלינו לשלב בתוך הסימטריה אלמנטים אסימטריים. כדי ליצור עניין לארגן את הפריטים והאלמנטים בחדר מחדש, כך שישתלבו בהרמוניה מושלמת. להתייחס לצבעים לדוגמאות וטקסטורות של שטיח, רצפה, ספה, כריות, כורסה, וילונות. הסוד הוא בהתאמה ביניהם.

גודל הרהיטים צריך להיות ביחס לגודל החדר. תאר לעצמך סלון קטן עם שולחן ענק, הרי זה ייראה מגוחך, השולחן יתפוס את מרבית הסלון. אבל צריך להתייחס לא רק לגודל החדר, אלא לקחת בחשבון פרופורציה הולמת בין כלל הרהיטים לבין עצמם.  בסלון גדול ורחב ידיים נכניס מערכת ישיבה גדולה בהתאם, נשלב בנוסף לספה, כורסאות גדולות ונוחות. מעבר לכך שהריהוט צריך להשתלב היטב בחלל החדר, הרי שעלינו לדאוג גם שיהיה פונקציונלי ונוח. מוצרים איכותיים בעלי מוניטין מעולה,יספקו נוחות רבה יותר, מאשר מוצרים זולים מאיכות נמוכה, ואף יחזיקו מעמד כמו חדשים לאורך שנים ארוכות. כמעצב עליך להציג בפני הלקוח את האפשרויות והמחירים העומדים לרשותו. כך למשל שולחן עץ מלא יחזיק מעמד הרבה יותר משולחן העשוי מסיבית - אם די אף.  במשפט אחד עץ מלא הוא עץ טבעי שנכרת ונוסר, ואילו עץ סיבית הוא עץ שיוצר במפעל והודבק משאריות.

סיבה טובה נוספת לרכוש רהיטים יקרים מעץ מלא ובאיכות מעולה היא היכולת להעביר אותם בירושה לדורות הבאים. האם יצא לך לראות בטלוויזיה שידת עץ מתקופת המלוכה באנגליה? הסיבה לכך שהרהיטים הללו השתמרו למשך מאות שנים, היא האיכות היוצאת דופן שלהם. אם הלקוח מבין את המשמעות של הדבר, והכסף מצוי בכיסו, כדאי להביא לידיעתו אף את הטיעון הזה להשקעה בריהוט יוקרתי ואיכותי.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme