ההשפעה של הטכנולוגיה על עיצוב פנים

 טכנולוגיה ועיצוב פנים
עיצוב פנים וטכנולוגיה
עיצוב פנים הוא תחום חדש יחסית. ישנם מקצועות הקיימים מאות ואפילו אלפי שנים. כך ידוע לנו למשל שבתקופת התנ''ך עסקו במסחר. הוראה הוא מקצוע הקיים מאות בשנים. מורים מלמדים כבר מאות שנים.
עיצוב פנים לעומת זאת הוא מקצוע שהתפתח במאה העשרים. מאז חלו שינויים מהותיים במקצוע, וחלק מהשינויים הללו נעוצים בהתקדמות הטכנולוגית. מעצבי פנים בעבר ציירו רישומים על דף נייר חלק לבן, והציגו בציור דו ממדי את החזון שלהם. עם כניסת המחשב לחיינו ופיתוח תוכנות מתקדמות , הרי שכיום מעצב הפנים מסוגל ליצור פרזנטציה משוכללת בתלת מימד, צבעונית, וקרובה מאוד למציאות, ולתוצאה הסופית שהוא מעוניין להשיג.


בלימודי עיצוב פנים הסטודנט נחשף לטכניקות מתקדמות ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת.  תוכנת אוטוקאד לדוגמה מאפשרת ליצור ציורים דו ממדיים ואף תלת ממדיים באיכות גבוהה מאוד, ומהווה כלי חשוב בידיו של מעצב הפנים. אף על פי שיכולות ציור חופשי עשויות להועיל למעצב המודרני, הרי שכיום אין חובה לשלוט בציור ידני, כפי שהיה בעבר. בתקופה בה לא היו מחשבים, (או שהיו מחשבים, אך בוודאי לא באופן בו אנו מכירים אותם כיום) הרי שיכולות ציור ושרטוט ידניים, היו חובה עבור כל מעצב. ולא היה ייתכן מצב כזה שמישהו יעסוק במקצוע זה, ואינו יודע לצייר היטב רישומים. בימנו, הודות לטכנולוגיה המתקדמת, והתוכנות הכל כך משוכללות, ניתן באמצעות שליטה במחשב ובתוכנות מחשב, להוציא תחת ידך רישום מדהים, וכל זאת מבלי לצייר אפילו קו אחד על נייר.


יחד עם זאת העקרונות הבסיסיים של המקצוע נותרו דומים ולא השתנו הרבה. הו כן, הטכנולוגיה השתנתה, והוסיפה למעצב הפנים כלים חדשים בעלי עוצמה רבה, אך למה הדבר דומה? לתחום הספרות. בעבר הרחוק כתוב על עור קלף ובנוצה וקסת. עם התפתחות הנייר והמהפכה התעשייתית סופרים כתבו סיפורים בכתב ידם בדף נייר בעזרת עט או עפרון. לאחר מכן בא תור מכונות הכתיבה המכניות. ואילו כיום הטכנולוגיה מאפשרת לסופרים לכתוב ולערוך בקלות רבה את סיפוריהם בתוכנת מחשב, למשל וורד. לאמיתו של דבר אין צורך לכתוב אפילו מילה אחת, כל מה שהסופר עושה הוא להקליד במקלדת במקשים הנכונים היוצרים את המילים ואת המשפטים שהוא רוצה לספר. לערוך סיפור או ספר במחשב זה קל ופשוט ביותר. מעתיקים מדביקים מוחקים והכל בשניות מועטות ובקלות רבה. אבל האם הטכנולוגיה היא זאת שתגרום לסופר להוציא תחת ידו סיפור טוב יותר? לא בטוח. ג'יי קיי רולינג, מחברת סדרת הספרים המצליחה ביותר בעולם – הארי פוטר – סיפרה שאת הרעיון לספר היא כתבה על מפית נייר. הטכנולוגיה עשויה לסייע ולהקל בתהליך היצירה, אך הרעיונות הגדולים ביותר יגיעו תמיד ממוחו היצירתי של האדם. בין אם מדובר בסיפור של סופר, או בין אם מדובר בעיצוב פנים של בית מלון על ידי מעצב מקצועי.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme