חומרים בעיצוב פנים


הכרת החומרים השונים, ותכונות החומר. חלק מהתהליך העיצוב הוא חיפוש אחר החומרים המתאימים, שלא לומר החומר המושלם. מדוע כל כך חשוב להכיר את החומרים ואיך ידע שכזה יכול לסייע למעצב? ראשית, לחומרים שונים יש תכונות שונות, אך מעבר לכך התוצאה והמראה שנשיג יהיה שונה בשימוש בחומרים שונים. כך למשל עץ ואבן הם חומרים שמעבירים תחושה של משהו טבעי וחם,  ולעומת זאת שימוש במתכת משיג תחושה של עיצוב הייטקי ומודרני. 
ישנם חומרי ליבה, כאלה שנעשה בהם שימוש נרחב, ויש חומרים שנעשה בהם שימוש קל, כמו בד מסוים לווילונות. אבן מעבירה תחושה ומראה טבעי, המחובר לאדמה. כל המבנים הקדומים בהיסטוריה מראים לנו ששימוש באבן היווה בחירה טובה. אם נתבונן בפירמידות במצרים אשר עשויות אבן אשר נחצבה מסלע, ניווכח שהן שרדו אלפי שנים. כך גם מבנים היסטוריים אחרים ברומא ויוון אשר הוקמו באבן ומשיש ושרדו לאורך אלפי שנים. האבן מעבירה תחושה של עוצמה ויציבות. לא לשווא קיימות בלשון העברית מטבעות לשון כגון, חזק כמו אבן, או אם רוצים לומר על מישהו שהוא אדם קשה מאוד, אומרים, קשה כמו אבן. בימנו אנו אנו עדיין עושים שימוש באבן, כך למשל לצורך חיפוי וריצוף ניתן לעשות שימוש באבן גרניט פורצלן, קרמיקה, שיש או אבן צפחה המיובאת מהמזרח הרחוק.
טקסטורת צפחה
מעצבים רבים אוהבים לשלב חומרי טכסטיל ואריגים. השימוש בטכסטיל מתחיל מהברור והנראה לעין, וזאת לצורך עיצוב רהיטים והצלת חלונות מאור שמש טבעי. ניתן לשנות מראה של ריהוט באמצעות ריפוד בד, ואפשר להאיר חדר או להצל אותו באמצעות וילונות מתאימים. כל אלה מסייעים בעיצוב האווירה הרצויה לנו. שימוש בבד נפוץ מאוד בעיצוב אולמות אירועים כאשר רוצים להשיג אווירה ספציפית. בין אם מדובר באווירה של יוון העתיקה, או סגנון שנות ה 20 של המאה הקודמת. גם כאן יש להכיר את החומרים מכיוון שישנם בדים טבעיים כמו למשל משי, ומצד שני ישנם בדים העשויים מחומרים סינטטים, לדוגמה, עשויים פוליאסטר. שימוש בבד מעולה גם לחידוש ריהוט ישן.
עץ, אף הוא חומר ליבה טבעי המשרה תחושה חמימה, ומחבר אותנו אל האדמה. מתכת לעומת זאת מעבירה תחושה של חדשנות ומודרניות. חומר נוסף בשימוש הוא זכוכיות.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme