רוצה להיות מעצב פנים? חדד את העיניים


עיצוב פנים למסעדה

ייתכן שהכותרת של מאמר זה נשמעת לך קצת מוזרה. מה הקשר בין חידוד העיניים לבין להיות מעצב פנים? ומה זה בכלל אומר לחדד את העיניים, ואם זה כל כך טוב, אז איך עושים את זה?  ובכן,אין מדובר בעניין של אופטיקה, ואין אני מתכוון לכך שתרכיב משקפיים, או שתלך לרופא העיניים שלך. אני מייד אסביר, תמשיך לקרוא והכל יתברר.

אני רוצה להסביר את זה באמצעות דוגמה. האם יצא לך לצפות בתוכנית כוכב נולד, או בתוכנית רוקדים עם הכוכבים? האם יצא לך לצפות באולימפיאדה בהתעמלות קרקע למשל? מה שמשותף לכל הדברים הללו, הוא שככל שאתה צופה בהם יותר, אתה מתחיל לראות דברים שקודם לא ראית. אם נתייחס רגע לתוכנית רוקדים עם כוכבים, אתה מתחיל לצפות באנשים שרוקדים ריקודים סלוניים. אתה יודע שהם לא מקצוענים, אבל במבט ראשון הריקוד שלהם נראה לך די טוב. אבל אז השופטים נותנים את ההערות שלהם, שהן גם הארות. הם אומרים שהריקוד היה קצת מגושם, ושהיו אי דיוקים. הם מעירים למתחרה שהיה עליו לשמור על ראש זקוף, ולשמור על זרימה בתנועה. לאט לאט אתה מתחיל להבין, וככל שאתה צופה ביותר ריקודים, אתה בעצמך כבר מסוגל להצביע על הליקויים ועל מה שטעון שיפור. כך גם בתחרויות אולימפיות. כאשר אתה צופה במתעמלת קרקע בפעם הראשונה אין לך מושג מה היא עשתה נכון ומה לא, אבל ככל שאתה צופה יותר ויותר, כך אתה מתחיל לראות מבעד לדקויות, אתה מתחיל לראות את הפרטים הקטנים. פתאום אתה רואה שהנחיתה לא היתה מושלמת והיא זזה מעט, אתה מתחיל להבין בזה. ומדוע זה קורה? העין שלך מתחדדת, העין שלך מתחילה להתרגל לראות את האמנות הזאת, והיא מתחילה להבחין ביותר ויותר פרטים, שקודם לכן נעלמו ממנה. זה טבעי, וזה חלק מהמנגנון האנושי.

כך גם בדיוק בעיצוב פנים, ככל שתצפה ביותר עיצובים, ככל שתתעניין יותר, ככל שתקרא יותר אודות הנושא, אתה תתחיל לראות את הפרטים הקטנים, אתה תחדד את עיניך ככל הנוגע לעיצוב פנים. על מנת להרגיל את העיניים שלך עליך להסתכל בכמה שיותר עבודות של אחרים. אבל לא סתם להסתכל, אלא להתבונן בתשומת לב רבה, ולהתחיל להעריך אותן. לשאול את עצמך, מה אתה אוהב בהן, ומה לא. מה המעצב עשה נכון, ובמה אולי הוא שגה.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme