להתמחות ולמתג את עצמך כמעצב פנים

בתום לימודי עיצוב פנים, הסטודנט שואל את עצמו לאן פניו מועדות. האם כדאי לו להשתלב באחת מחברות העיצוב הגדולות, אולי לחבור לקבלן בניין, ולעצב עבורו. הוא שוקל אם כדאי לו לעבוד בחברה גדולה לעיצוב מטבחים. מחשבות נוספות שעולות במוחו הן אפשרויות לפתוח עסק עצמאי משלו לעיצוב פנים.
מיתוג כמעצב פנים
אם נתבונן בתחומים אחרים נוכל ללמוד ולהקיש מתוכם לגבי מקצוע זה. כאשר זמר מתחיל לפתח קריירה הוא מחפש את הכיוון המוזיקלי שלו, ייתכן שהוא יתנסה בהתחלה במספר סגנונות שירה. הוא יכול לשיר רוק, פופ, מוסיקת עולם, מוזיקה אתנית, אבל בסופו של דבר עליו למצוא אות קולו הייחודי, הוא צריך להחליט מהו הסגנון שעמו הוא יזוהה. הרי זה לא ייתכן שזמר יוציא לרדיו היום שיר מזרחי, מחר שיר רוק, ומחרתיים שיר בסגנון ג'אז. מדוע זה לא טוב? מכיוון שהקהל אוהב לשים תגית ספציפית על כל אמן ועל כל בעל מקצוע אחר. כך גם בעיצוב פנים, בשעה שאתה יכול לעצב חללים גדולים, ביום אחד, ולמחרת לעצב דירה קטנה, ושבוע לאחר מכן, לעצב בית מלון, הרי שאם אתה חושב לבנות לך מוניטין, ולהיות בעל שם בתחום עיצוב הפנים, הרי שעליך למקד את כישורך לתחום אחד ספציפי, ולעסוק בו יותר מאשר בתחומים אחרים. אם למשל אתה מחליט לרכוש לך שם כמעצב פנים של וילות או קוטג'ים, אז בבקשה תתמחה בתחום הזה ככל שאתה יכול, תלמד כל מה שאתה יכול בנושא, ואני לא מדבר רק הלימודים הרשמיים, אלא לימוד עצמי נוסף, תקרא  מגזינים בנושא, תצפה בעבודתם של מעצבם אחרים, וכמובן תהגה רעיונות חדשניים משלך. באופן זה אתה לאט אבל בטוח תרכוש לך מוניטין בתחום הספציפי הזה, כך שכאשר בעלי וילה או קוטג' יחפשו מעצב פנים עבור הנכס שלהם, הם יישמעו עליך ויגיעו אליך.
השיטה הזאת להתמקד בתחום התמחות ספציפי, בנישה ספציפית בתוך הנושא הכללי של עיצוב פנים עשויה לסלול לך את הדרך לקריירה מוצלחת, ולעשיית כסף רב מאוד בתחום הזה. בנוסף לכך, אדם שמתמקד בתחום ייחודי, ומקדיש לו את מרבית זמנו, לומד עליו ויודע עליו הרבה יותר מאחרים, והמומחיות הזאת שווה הרבה מאוד כסף.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme