כוכב העיצוב

כוכב העיצוב היא תוכנית ריאלטי העוסקת בעיצוב פנים. שתי קבוצות המתחרות על עיצוב פנים של בתים. המתחרים הם מעצבים או אנשים שסיימו לימודי עיצוב פנים, והם נדרשים למשימות עיצוב שונות ומגוונות.
כל קבוצה מקבלת בית אשר משמש שמרחב  העבודה שלה, 26 שעות לביצוע העבודה ותקציב של עשרים
אלף דולר. בתוכנית מציגים תמונות של לפני ואחרי כדי להציג את ההבדלים. באחד הפרקים בתוכנית נדרשו הקבוצות לעצב מטבח. עיצוב מטבח זהו פרויקט לא פשוט ודורש מיומנויות רבות. המטבח הוא לב לבו של הבית, ומהווה אזור אסטרטגי חשוב בכל בית. בשלב הראשון הצוותים מגיעים אל הבית, מתבוננים בחלל המטבח העומד לרשותם, משוחחים עם בעלי הבית, על מנת לקבל מושג מה הם הציפיות ההעדפות והרצונות שלהם.  המשפחה אומרת שהיא אוהבת לארח, וההחלטה היא ללכת על קו מודרני. לאחר שהם שומעים את דבריהם של בעלי הבית, הם עושים סיעור מוחות קצר, מעלים רעיונות לעיצוב, ומתחילים לשרטט תוכנית לדוגמה. הם מציעים באילו צבעים להשתמש, וחושבים על הקונספט הכללי של המטבח.

באחת הקבוצות מתקבלת החלטה להרוס את הדלפקים הקיימים, פטיש טוב עושה את העבודה, והם למעשה הורסים את כל החלל הפנימי של המטבח, ומתחילים לבנות אותו מבראשית.הם בוחרים שיש גרניט שחור, בוחרים ארונות תואמים. צבע הארונות צריך להיות תואם למרקם השיש שנבחר. הם מתלבטים אודות צבע הארון ולבסוף מתקבלת החלטה לגבי ארונות כהים. הם מביאים מקרר חדש, מתקינים רצפת פרקט. אלא שפתאום מתעוררת בעיה חמורה. מסתבר ששיש הגרניט לא נחתך במדויק, כך שנוצרו תפרים בין החלקים. הדקות האחרונות הן הלחוצות ביותר. הם אוספים מהרצפה דברים, מנקים, מנגבים טביעות אצבעות, אך למרבה הצער הם הותירו מטבח לא גמור, הפינישים לא היו טובים. ניתן היה לראות מגירה ללא ידית, וההפקה של התוכנית נאלצה לשלוח צוות תחזוקה על מנת להשלים את הגימורים.

אבל גם בקבוצה השניה מתגלה משבר זמני, הם כנראה הביאו ארון שאינו תואם את הממדים של המטבח. זוהי שגיאה בסיסית ביותר, לא לקחת מידות? או שלמדוד באופן שגוי. אסור להיקלע לשגיאות מסוג זה.
הם טורחים על גימור וצביעת הקירות, פרזולים לארונות חיפויים לקירות. התקנת מיקרוגל בקומפלקס היתה מסובכת עבורם, הם פשוט לא ידעו כיצד לעשות זאת. מסתבר שזהו ידע חשוב, ולמי שרוכש ניסיון בזה, יש יתרון גדול. ביום האחרון הם מביאים את האביזרים הקטנים הסופיים, ומתקינים את התאורה במטבח. מה שתמיד חשוב לזכור הוא, שסופו של דבר, המטרה היא לשפר את איכות חייהם של האנשים באמצעות עיצוב החלל הפנימי.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme