הרקע לעלייתו של המקצוע מעצב פנים

 מקצוע עיצוב פנים
פופולריות גבוהה למקצוע מעצב פנים
במהלך ההיסטוריה האנושית בני אדם עסקו בעיצוב בתחומים שונים ובצורות שונות. הנטייה האמנותית ליופי, והתפתחות התרבות תרמו רבות לנושא העיצוב. בתקופת מלוכתו של ריצ'ארד לב הארי באנגליה, עיצבו בעלי אמנות את סמלה של ממלכת אנגליה – שני אריות כעין הזהב המופיעים על רקע אדום. ידוע לנו שבתקופת התנ''ך עיצבו תכשיטים מזהב. אליעזר נשלח לחפש אישה בעבור יצחק, וכתוב שהוא שם נזם באפה של רבקה. כמו כן כאשר משה עלה להר סיני ומשבושש להגיע, כתוב שהעם דורש לבנות עגל מזהב. הנשים תורמות את נזמי הזהב שלהן כדי ליצוק את העגל. על פי ממצאים ארכאולוגיים אפילו האדם הקדמון עיצב לו תכשיטים מאבנים יפות ומחצבים שמצא. הידע והכישרון לעצב תמיד היום שם.
לעצב פירוש להעניק צורה לדבר, על ידי התערבות חיצונית, וזאת למטרה של שיפור חזות הדבר. הפַּסָל מעצב בשיש וחוצב מתוכו פסלים מרהיבים, הקדר מעצב בחמר ומוציא תחת ידו, כלי חרס וכדים יפים, מעצב השיער עובד עם שיערות האדם ומוציא תחת ידו תספורת אפנתית. מעצב הבגדים, משתמש בחומר שכולנו מכירים – בד, ומתוכו מייצר בגדים נהדרים ואפנתיים. כך יש מעצבים בכל תחום, כמו מעצבי תאורה, מעצבי רהיטים. בכל עיתון המכבד את עצמו נמצא מעצב גרפי, אשר דואג לתת צורה למודעות שמתפרסמות בעיתון, ויש מעצב עטיפות דיסקים. כולם בדרך זו או אחרת הם צדדים שונים של אמנות. בין אם זוהי אמנות היסטורית, ובין אם זוהי אמנות שהתפתחה בתקופה המודרנית של האנושות.
עיצוב פנים הוא תחום חדש יחסית, אשר התפתח מתוך צורך חברתי תרבותי, ולימודי עיצוב הפנים הוא תחום חדש יחסית.  אנו חיים כיום בעולם של תרבות ועושר. חלק ניכר מאוכלוסיית העולם המערבי נחשף לתרבויות שונות מטייל בעולם, מבקר במוזיאונים, סועד לבו במסעדות טובות. העולם במאה זו עשיר מאי פעם. מדינות אשר השכילו להשתמש במודלים כלכליים-חברתיים, ובפיתוח הון אנושי, עלו על דרך המלך, והצעידו את ארצם לפיתוח ולצמיחה. אגב, דוגמה טובה לתחום עיצוב נוסף חדש יחסית הוא תחום עיצוב האתרים. זהו מקצוע שצמח מתוך התפתחות הטכנולוגיה, ועונה על צורך של מיליוני עסקים בעולם להציג את עסקיהם באינטרנט.



כאשר אנשים נכנסים למסעדה יוקרתית הם לא משלמים אך ורק על המזון עצמו שמוגש להם, אלא על המקום והאווירה. בעלי עסקים גילו מהר מאוד, שיש הרבה מאוד אנשים שמוכנים לשלם על מנת לשבת במקום המעוצב בטוב טעם, ובאווירה נעימה. ואם זה טוב למסעדות ולבתי קפה ולעסקים, מדוע שזה לא יהיה טוב אצלנו בבית? מעצב פנים מוכשר עשוי להפוך את הבית המשעמם ביותר, למקום של הנאה צרופה, מקום המשרה תחושת חמימות, רוגע, כיף והנאה.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme