מה ללימודי עיצוב פנים ולשיווק

שיווק עיצוב פנים
בלימודי עיצוב פנים, הסטודנט מקבל הרבה מאוד כלים חשובים ובעלי ערך אשר ישמשו אותו בפרויקטים של עיצוב. המידע והאינפורמציה שהוא רוכש במהלך הלימודים הללו היא חשובה ביותר, ובלעדיה ספק אם היה מסוגל להגיע לעשרה אחוזים ממה שהוא מסוגל לבצע בתום הלימודים. יחד עם זאת אם הסטודנט שסיים את לימודיו חושב בשלב מסוים להפוך לעצמאי, הרי שעליו לדעת כיצד לשווק את עצמו ואת שירותי העיצוב פנים שהוא מעניק.

במעגל הראשוני, לכל אדם יש את בני המשפחה שלו והחברים הקרובים. אלה עצמם יכולים להיות לקוחות, במידה שהם זקוקים לביצוע שינויים בביתם או בעסק שלהם. בני המשפחה והחברים אף הם יש להם קשרים חברתיים משלהם, והם יכולים להמליץ לחבריהם הקרובים. אך על מנת להקים עסק רציני ולהתפרנס היטב, אי אפשר להסתפק בקשרים הטבעיים שיש למעצב. הוא צריך לעשות מאמץ  מתוכנן, המתמשך לאורך זמן על מנת להשיג פרויקטים חדשים, ולהזרים כסף אל העסק החדש. עם הזמן הוא יצבור לקוחות ומוניטין, אשר יאפשרו לעסק לגדול ולצמוח. השיטות לכך רבות ומגוונות, וכל אחד שמעוניין להקים לעצמו עסק משלו בתחום, צריך להכיר אותן וללמוד אותן היטב. לדוגמה, ניתן לפרסם במגזינים לעיצוב הבית. היתרון הוא שפרסום מסוג זה מאוד ממוקד, לקהל לקוחות שמתעניין בנושא. בכל אופן כדאי מראש להגדיר תקציב פרסום, וכמה אתה הולך להשקיע בנושא זה.

דרך נוספת לשיווק העסק לעיצוב פנים היא באמצעות רשת האינטרנט. מעצב הפנים מקים אתר אינטרנט מרשים ומושקע שבו הוא מציג את תיק העבודות שלו, הכולל פרויקטים שונים שביצע. חדרי אמבטיה ומטבחים שעיצב, סלון וחדר ילדים שעיצב מחדש, אולי חנות מסחרית שביצע בה שינויים מרתקים ומרחיקי לכת. הלקוחות יכולים להתרשם ולראות את ביצועיו. תמונות של לפני ואחרי, עשויות להיות מאוד יעילות, מכיוון שהן מדגימות באופן ברור כיצד הנכס נראה קודם, ואיך הוא נראה עכשיו לאחר ביצוע הפרויקט. אחת המטרות של המעצב היא להבדיל את עצמו מהמתחרים, להראות מהו היתרון היחסי שלו על אחרים. או במילים אחרות, מדוע שהלקוח יבחר דווקא בו, ולא במתחרה. זאת שאלה שצריך להשיב עליה, ולהראות ללקוח שהוא אכן מקבל יותר. 

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme