בניית תיק עבודות למעצב פנים

 תיק עבודות לסטודנט לעיצוב פנים
תיק עבודות טוב עושה את ההבדל
כל מעצב פנים זקוק לתיק עבודות טוב אשר ייצג אותו, זהו כרטיס הביקור שלו. ממש כפי שמעצב אופנה יכול להציג בפני לקוחות בגדים שעיצב ועבודות שכבר עשה, וכפי שצלם דוגמניות מציג צילומים, תמונות, ועבודות מעשה ידיו להתפאר, הרי שכך גם מעצב הפנים צריך לבנות לו תיק עבודות. ההשקעה בנושא זה חשובה ביותר ועשויה להשפיע על הקריירה ומידת ההצלחה של סטודנטים לעיצוב פנים. ההבדל בין שני סטודנטים לעיצוב יכול לבוא לידי ביטוי בפקטור זה בלבד. סטונדט אשר לא השקיע ברזומה עלול למצוא את עצמו ללא עבודה, ולעומת זאת סטודנט אשר מטפח לאורך זמן את הרזומה שלו ומסוגל להציג עיצובים מרשימים מעשה ידיו, אשר ישכנעו את הלקוח לשכור את שירותיו. ההשפעה של תיק העבודות היא דרמטית, בין אם אתה מתכוון לעבוד כמעצב פנים עצמאי, ובין אם אתה רוצה להתקבל לעבודה בחברה אשר תעסיק אותך בתפקיד זה. ממש כפי שכל אדם המחפש עבודה והולך לראיונות עבודה, יוצר לעצמו מסמך קורות חיים, כך עליך בתור סטודנט לעיצוב בנוסף לקורות החיים, עליך להיות מסוגל להציג דוגמאות לעיצובי פנים שביצעת.



הבא נתבונן במקרה הבא, לירון ואפרת שתיהן סטודנטיות לעיצוב פנים אשר סיימו בהצטיינות. לירון מתעדת כל דבר שהיא עושה. מאז סיימה את לימודיה הספיקה לבצע מספר עבודות לחברים ולבני משפחה. היא עיצבה מחדש לחברה טובה את הסלון, וגם עיצבה מטבח אחד לדודה שלה, ומטבח אחד לגיסתה. היא צילמה מזוויות שונות את העבודות שביצעה, ובנתה לעצמה תיק עבודות טוב, שמעביר תחושה של מקצועיות. אפרת לעומתה סיימה את לימודי העיצוב, ועדיין לא ביצעה עבודה אחת. שתיהן מגישות קורות חיים ורזומה דרך חברת כוח אדם. בחברת כוח האדם מפנים אותן לחברת מטבחים ישראלית אשר מחפשת מעצב פנים אשר יעצב עבורה את ליין המטבחים שלה. החברה מחפשת אנשים צעירים ודינאמיים שיביאו משב רוח רענן וחדש לחברה שלהם, והכי חשוב הם מוכנים לקלוט בזרועות פתוחות סטודנטים לעיצוב. זה לא שאין בחברה מעצבים, יש כבר כמה, אבל הם רוצים לקלוט אנשים חדשים שיביאו פרספקטיבה רעננה לחברה.



גם לירון וגם אפרת מגישות את מועמדותן לתפקיד. כדי לקצר את הסיפור, לירון התקבלה ואפרת לא. כאשר שאלנו את מנהלת כוח האדם בחברה מדוע לירון התקבלה לתפקיד ואילו אפרת נענתה בשלילה, היא השיבה שהם מאוד התרשמו מתיק העבודות של לירון, וזה מה שפתח ללירון את הדלת. לאפרת לא היה תיק כזה כך שלא היה ממה להתרשם. לירון התקבלה לחברה ועיצבה במשך יותר משנה מטבחים עבור החברה. היא המשיכה לתעד כל עבודה שעשתה, והיא צברה נסיון, והעשירה את הרזומה שלה באופן ניכר. מה לגבי אפרת? ובכן, אפרת למדה בדרך הקשה. היא חוותה כמה וכמה נסיונות כושלים להתקבל לעבודה, עד אשר הבינה שאין לה בררה אלא לבנות לעצמה תיק עבודות טוב. ברגע שהיא עשתה את זה, היא מצאה עבודה וכיום היא מרוצה מאוד מעבודתה, ומקפידה לתעד כל עיצוב שיוצא תחת ידיה.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme