סגנונות בעיצוב פנים

נסקור בקצרה מספר סגנונות עיצוב מרכזיים. לכל סגנון שכזה עשויים להיות תתי סגנונות,שבהם ניגע בפעם אחרת.

עיצוב פנים קלאסי – זהו עיצוב פשוט ואלגנטי, שעושה שימוש באריגים ובדים איכותיים ויקרים, ובריהוט איכותי ויוקרתי, שבוודאי יצא לך להיחשף אליו בספרות הקלאסית. כך לדוגמה, שולחן כבד ומפואר מעץ אגוז אדום עתיק, קישוט קירות הבית בציורי שמן קלאסיים, דלתות מעץ אגוז ומייפל. שימוש בשידות עתיקות השמורות במצב מצוין. אלמנטים עיצוביים כמו כלי כסף ואגרטלים מהודרים בסגנון עתיק. כאשר אתה מעצב בסגנון קלאסי כדאי שתכיר כמה מקומות טובים שבהם ניתן למצוא ריהוט עתיק קלאסי במצב מעולה. אין חובה שהפריטים כולם אכן יהיו עתיקים, ניתן להסתפק באלמנטים חדשים וריהוט חדש המעוצב בסגנון עתיק.

עיצוב כפרי – זהו סגנון המשרה תחושה ביתית חמה ונעימה, ומתמקד באלמנטים מן הטבע. רצפת עץ, קיר לבנים. שימוש בבדים וחומרים גולמיים. ריהוט עתיק מעץ אלון. נעשה שימוש רב בעץ ובבדים, ופחות במתכות. ייתכן שהבחנת שקיימים קווי דמיון בין העיצוב הכפרי לעיצוב הקלאסי. הסיבה לכך היא שהעיצוב הכפרי הוא קרוב משפחה של העיצוב הקלאסי, ונגזר מתוכו. שניהם מגיעים מאותה התקופה, אלא מאזורים אחרים. העיצוב הקלאסי מחקה את האצולה של פעם, ואילו הכפרי מחקה את החיים הפשוטים של פעם, תוך שימוש בצבעי אדמה, וצבעי סתיו ושלכת. ניתן תרתי משמע להכניס את הטבע הביתה, על ידי שילוב פרחים.

עיצוב מודרני
עיצוב מודרני – זהו עיצוב אופנתי חדשני בקווים נקיים ואלגנטיים תוך כדי שימוש בריהוט חדשני, מיטות מודרניות ונוחות מאוד,שאפשר לרכוש בחנויות ריהוט ברחבי הארץ. ריהוט שכזה אפשר להשיג גם באיקאה. ניתן לשלב בבית שכזה טכנולוגיות מתקדמות כמו שלט לפתיחת הווילונות, תאורה וטלוויזיה שנדלקים במחיאת כף. ואם כבר מדברים על תאורה, הרי שיש הרבה מאוד אופציות לגופי תאורה מעוצבים בעלי מראה הייטקי. כמו כן מסך טלוויזיה תלת  מימד, או מסך ענק הממקד אליו את תשומת הלב בסלון. בסגנון זה אנו מעוניינים להשיג חלל מינימליסטי ללא קישוטים מרובים. שימוש בחומרים כמו זכוכית פלסטיק,ועור (לספות ולכורסאות) ופחות בדים.
שימוש בצבעים של שחור לבן ואפור. במטבח למשל נדאג לתנור מובנה ולא תנור המונח על הרצפה

עיצוב בשילוב סגנונות – היתרון של עיצוב בשילוב סגנונות הוא החופש האמנותי, לא חייבים להיות תחומים בגבולות של סגנן כזה או אחר, אלא לשלב פריטים ואלמנטים ממספר סגנונות שונים, כמובן, כל עוד אלה תואמים והולמים. יחד עם זאת צריך להיזהר שלא להיגרר לתוצאה מבולגנת וחסרת נקודת אחיזה. לשמור על האיזון, ועל מוטיב מרכזי.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme