עיצוב פנים והבנת שרטוטים ותוכניות


כמעצב פנים עליך להבין את המרחב העומד לרשותך - רצפה, קירות, תקרה, מתוך שרטוטים המוגשים לך. יהיו מצבים בהם בטרם הגעת פיזית או נכחת בחלל שמיועד לעיצוב, הלקוח יגיע אליך עם שרטוטים הקיימים ברשותו, ויבקש ממך לאמוד את היקף העבודה, ולהגיש לו הצעה. במקרים אלה מודל טוב של החלל יסייע לך בעבודתך. כמו כן עליך להבין כיצד חלקים בחלל העומדים לרשותך מושפעים מאור היום, ולקחת בחשבון את השפעתה של השמש בשעות היום השונות.
שרטוטים ותוכניות
ציור סקיצה פשוט של המקום ייתן לך את המושג הכללי לגבי החלל. אך ככל שתדייק יותר באורך, רוחב ועומק, כך תקבל תרשים שיאפשר לך לשים דברים בפרופורציה הנכונה.
מודלים תלת ממדים מאפשרים לראות את החלל באופן מוחשי יותר, להוסיף פריטים ולראות בעיניים משהו שממחיש את התוצאה הרצויה. בדרך כלל נעשה שימוש במודלים תלת ממדים מפותחים ומפורטים בפרזנטציה בפני לקוחות, על מנת לאפשר ללקוח להבין את כוונת המעצב, ולאפשר לו לראות במו עיניו משהו שקרוב לתוצאה הסופית.
מהי תוכנית? התוכנית של הנכס היא סוג של מפה. בוודאי יצא לך בימי חייך לראות תוכניות של בתים. למעשה מה שראית הוא מעין מפה. אלא שאין זוהי מפה של מדינה, או עיר, ואפילו לא רחוב, אלא מעין מפה של בית. אתה יכול לראות שרטוט שמסמן היכן הסלון, חדר האכילה, המטבח, מדרגות המחברות בין שני מפלסים, חדרי שינה, חדר אמבטיה ועוד.
כיום די קל לשרטט סקיצות ותוכניות. למעשה עם תוכנה טובה מעצב הפנים יכול לתכנן כל מרחב שרק ירצה, גם אם אין לו כישורי ציור ושרטוט ידניים. די בקלות ניתן להפיק מודלים דו ממדים ואף תלת ממדים במחשב בעזרת התוכנה הנכונה. יחד עם זאת ישנם מעצבים שלא מוכנים לוותר על הסקיצה הידנית, וכאשר הם בונים מודל הם אוהבים לעשות שימוש בדבק, נייר, מספריים וקרטון. הם פשוט מרגישים קשר טוב יותר אל המרחב, וקולטים את כל הפרויקט טוב יותר כאשר הם מבצעים את זה באופן הזה. אבל זוהי גם מיומנות שלא כל אחד מסוגל לבצע. למרבה המזל בימנו, שלא כמו בעבר, לא חובה לשלוט במיומנות הזאת. די לדעת לעבוד עם התוכנה והמחשב.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme