מעצב פנים מול חדר ריק


אף על פי שחלל ריק, או חדר ריק הם בעצם נקודות הפתיחה הטובות ביותר עבור כל מעצב פנים, הרי שזוהי גם נקודת הפתיחה המלחיצה ביותר. אתה ניצב בחלל גדול וריק, בשעה שאתה מדבר כל מילה שלך מהדהדת מהקירות והחלל הריקני. הדבר דומה לסופר שמתיישב לכתוב מול דף בלוק לבן ונקי, או מלחין שמתיישב אל הפסנתר אל מול טקסט שהוא נדרש להלחין. ממה מתחילים? נדמה שההתחלה תמיד קשה. זה יכול לקרות לכל אחד, לבהות באותו נייר חלק ולא לדעת מה עושים עכשיו.
עיצוב פנים
במקרים כאלה כאשר נגמרים לי הרעיונות ואני לא ממש יודע לאיזה כיוון לפנות, כאשר אני לא יודע אפילו ממה להתחיל, אני מפעיל את השיטה הסודית שלי. ומהי אותה שיטה סודית? ובכן, אני מתחיל בבן אדם עצמו, אני  מתבונן באותו לקוח שהזמין אותי לבצע את העבודה. אני מתבונן באופן בו הוא לבוש, כיצד הוא מדבר, איך הוא מתנהג, ואני יוצר לעצמי את התדמית שלו. ברגע שאני מבין מהי התדמית שלו, הרבה יותר קל לי להמשיך מהנקודה הזאת אל העיצוב של החדר שלו, או של הבית שלו. אחרי הכול, האדם הזה הוא אשר יתגורר בבית הזה. מכאן מתחילים לזרום הרעיונות הראשוניים.
עיצוב של הבית צריך להתאים לשאר המאפיינים. זה כאילו שהבית המעוצב, המוצר הסופי המוגמר הוא שלוחה של אותו אדם. כך שהייתי רוצה להשתמש במוטיבים אשר ישקפו את אישיותו ותדמיתו.
האם מדובר באדם שלבוש בבגדים רשמיים? או אחד שלובש טריקו וחולצת ג'ינס? באיזה מקרה מהשניים העיצוב צריך להיות קלאסי מהודר ורשמי, ובאיזה מקרה העיצוב יכול להיות חופשי יותר וברוח צעירה יותר?
אני מייד מברר מי עוד מתגורר בבית. האם יש גם אישה, האם יש ילדים, כמה ילדים, ובאילו גילאים. כל המידע הזה כבר מצית בי רעיונות רבים.
אני מייד חושב על החלונות והדלתות, על הרצפה על התקרה, ומתחיל להריץ בעיני רוחי כמה אפשרויות. אלה הן אגב האופציות שאחר כך אציג בפני הלקוח כאשר אכין את הפרזנטציה המוצעת. אני מתבונן דרך החלון ובודק האם נשקף ממנו נוף יפה.
הדבר הבא, הוא לחשוב על הצבעים והתאורה. באיזה צבעים אני בוחר? השיטה שלי עשויה להיראות לך מוזרה, אבל פעמים רבות אני פשוט מתבונן בצבעי הבגדים שלובשים הקליינטים שלי. לפעמים אני אפילו מבקש רשות להעיף מבט בתכולת ארון הבגדים שלהם, זה בהחלט נותן לי מושג די טוב לגבי העדפות הצבעים שלהם. אתה מבין זה כמו לכתוב שיר, אתה חייב את השורה הראשונה, אתה מוכרח את הפתיח, אבל ברגע שכבר יש לך את הרעיון הראשוני הכול מתחיל לזרום היטב,להתחבר כמו בפאזל, וכל החלקים נופלים במקום הנכון.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme