עיצוב פנים לחדר שינה

האם אתם מנחשים מהו החדר בבית בו אנו שוהה הכי הרבה זמן? מן הסתם בחדר השינה. אני רוצה לומר לך שלא רק שאני  מבלה 8 שעות שינה בחדר זה, אלא גם מבצע פעילויות שונות כמו צפייה בטלוויזיה, או גלישה באינטרנט, ועוד כמה דברים טובים. העובדה היא שאנו שוהים זמן רב מימי חיינו בחדר השינה, וזוהי סיבה טובה להשקיע בחדר הזה ולעצב אותו כך שיהיה לנו טוב כיף ונוח. ניתן ליצור אווירה נעימה ונינוחה או אווירה מאוד ורומנטית בחדר, אולם בטרם ניגש לעצב את חדר השינה עלינו לקחת בחשבון מספרים גורמים:  צבע הקירות, תאורת החדר, ארגון החדר מחדש, אזור המיטה, כריות ומצעים, וילונות, רצפת החדר.

הגישה צריכה להיות שהכול נסוב סביב המיטה, המיטה בחדר היא המוקד. ככל הנוגע לעניין הצבע בחדר השינה, זהו המקום בו אתם יכולים ללכת עם הטעם האישי שלכם, אם אתם רוצים חדר רומנטי ונועז אפשר ללכת על צבעים חזקים מוורוד עד כדי אדום. כשאני אומר אדום, זה לא חייב להיות אדום עז, זה בהחלט יכול להיות אדום קלוש. מצד שני אם אתם רוצים חדר נעים שכיף להתכרבל בו מוטב לבחור בצבעים חמים, כמו חום או צבע שמנת. הסוד הוא בשילוב הצבעים. אדום משתלב יפה עם לבן, הצבע הלבן גם ממתן את נוכחותו הדומיננטית של הצבע האדום.
עיצוב לחדר שינה
בכל מקרה אל תעשו את השגיאה לצבוע את החדר בצבע מסוים ואחר כך לבחור בכל הפריטים בחדר בדיוק באותו הצבע. האם ראיתם פעם חדר שכול כולו באותו הצבע? זה לא נראה טוב. צריך לתת לעין משחק של צבעים. לכל צבע יש קשת של גוונים. כך שניתן לשלב ביניהם. תחשבו בצורה של צבעים דומים, צבעים קרובים, כמו ורוד ואפרסק, לבן ושמנת, סגול  ובורדו. בשילוב הצבעים עלינו לחשוב על מוטיב מרכזי, שאלו את עצמכם, איזה צבע יתן את הטון, איזה צבע אנו מעוניינים שיהיה הדומיננטי? לדוגמה, אם החלטנו ללכת על מוטיב מרכזי של מגנטה או סגול, הרי שניתן לעצב את הארונות והווילונות בסגול, אך את הקירות בלבן שמשתלב היטב עם הסגול. המיטה יכולה להיות בלבן, אך כדאי להוסיף לה אלמנט סגול, למשל כריות סגולות כדי לשמור על המוטיב, וכך להשיג תחושה של הרמוניה בחדר השינה. העקרון הוא שהמוטיב של החדר נקבע על פי המיטה.

אם צובעים את קירות החדר בצבע זית, הרי שהשידה יכול להיות כעין הפנינה, והווילונות בצבע שמנת או אופווייט. ניתן לשלב שטיח רצפה, כדי שיהיה נעים להסתובב יחפים בחדר. ואם יש חדר בבית שהיינו רוצים להתהלך בו יחפים, הרי שזה בדיוק החדר הזה.  

יש האוהבים רצפה מפרקט. אם בחרתם רצפת פרקט בצבע עץ טבעי, הרי שכדאי שהמיטה עצמה תהיה בצבע עץ טבעי תואם. שימוש ברהיטי עץ, שידות עץ, ושילוב קירות הצבועים בחום בהיר או קרם. ככלל ההמלצה היא קירות בצבע אחיד ללא דוגמאות וללא טקסטורה ספציפית. אנו רוצים שהמיטה תהווה את המוקד בחדר ולא הקירות, הקירות מהווים רקע.

אני ידוע שהרבה מאוד אנשים יירתעו מלצבוע את קירות חדר השינה בצבעים כהים, אך תתפלאו עד כמה עיצוב של שחור ולבן עשוי להשיג תוצאה אלגנטית. המיטה צריכה להיות בלבן עם נגיעות קלות של שחור, הכריות למשל. אפשר לשבור את השחור של הקיר באמצעות פריטים לבנים, שידה למשל. אפשר להניח שטיח שיכסה חלק מהרצפה, כדי שאפשר יהיה  להתהלך בנוחות יחפים. רצוי שהשטיח יכיל בתוכו את האלמנטים של שחור ולבן עם צבע נוסף, כמו חום או ירוק. ניתן להפוך את האלמנטים, כך שהמיטה עצמה יכולה להיות שחורה, עם כריות לבנות, שטיח בצבע חום כהה, וקירות לבנים ברקע.

ככלל אצבע אנו מעוניינים להתקין אפשרות לתאורה מלאה בחדר, ולתאורה קלושה, כך שתישמר אווירה רומנטית לפי רצוננו. אם המוטיב המרכזי של החדר הוא לבן, ניתן לשלב תאורת אולטרה סגול  ולהשיג אווירה קסומה ורומנטית. ניתן גם לשלב אור נרות. אם אתם באמת רוצים לפנק את עצמכם, שלבו בחדר השינה מצעי  משי וסטן איכותיים ואלגנטיים. אלה הם בדים רכים  מלטפים ונעימים למגע.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme