מה משותף לעיצוב פנים ולכוכב נולד?

ייתכן שזה יישמע לך משונה,  מה באמת הקשר בין כוכב נולד לבין מעצב פנים? במקרה הראשון מדובר בתוכנית ראליטי פופולרית המשודרת בערוץ 2, וגורפת רייטינג גבוה מאוד, ואילו במקרה השני מדובר במקצוע שנרכש ונלמד במוסדות להשכלה גבוה. בכל זאת יש משהו משותף בין שני הדברים. אם נעצור באופן אקראי ברחוב  100 אנשים שונים ונציע להם לקבל 200 שקלים תמורת ביצוע משימה. מהי המשימה? היינו מבקשים מהם לנסח עבורנו חוזה נוטריון לחכירת שטח אדמה. כמה מהם היו מסוגלים לעשות זאת? כנראה שאף אחד, אלא אם כן בין המאה הללו יש עורך דין נוטריון. מצד שני אילו היינו מבקשים מ 100 האנשים הללו לשיר לנו שיר, כמה מהם היו מצליחים? סביר להניח שכמעט כל ה 100.

אתה מבין לשיר כל אחד חושב שהוא מסוגל, למה? כי הוא עושה את זה, הוא שר. שר יותר טוב פחות טוב, אבל שר. כדי להיות זמר מקצועי אולי צריך ללמוד פיתוח קול, אבל בסופו של דבר הרי כל אחד יכול לשיר, או לפחות לנסות את כוחו בשירה. כולנו מסוגלים ברמה זו או אחרת לשיר. זוהי גם הסיבה שמגיעים כל כך הרבה מועמדים לכוכב נולד. זה בדיוק מה שקורה בעיצוב פנים. הרי כל אחד מסוגל להזיז כמה רהיטים מפה לשם, אולי לרכוש איזשהו פריט ולשלב אותו בחלל החדר ולהכריז שהנה הוא עיצב את ביתו מחדש. כמובן שמדובר בעיצוב חובבני והתוצאה היא בהתאם. יחד עם זאת כמעט כל אחד מרגיש שהוא מסוגל במידה זו או אחרת לעשות את זה.

גם בשירה וגם בעיצוב פנים יש לנו את היכולות המולדות לבצע את זה ברמה בסיסית כלשהי, אבל כדי להפוך למקצועיים, כדי להפוך למקצוענים וכדי להפוך את העניין לקריירה אמיתית, קריירה מצליחה – ללא ספק צריך גם ללמוד את התחום, ולרכוש בו לא רק ידע, אלא גם ניסיון.

מעבר לקשר בין כוכב נולד לעיצוב פנים שתיארנו כאן, הרי שמתקיים קשר אמיתי מציאותי בין שני התחומים.  ראשית יש כבר תוכניות ריאלטי שעוסקות בעיצוב כמו התוכנית כוכב העיצוב. קשר נוסף הוא... מה דעתך למשל כמעצב פנים לעצב את האולפן של כוכב נולד? נשמע אתגר מעניין מאוד.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme