מודלים תלת ממדים בעיצוב פנים

תחשוב רגע על ישראל הקטנה בירושלים. מדובר במודל מוקטן של המדינה - מיניאטורה -  הכל נראה אותו הדבר רק בפרופורציה שונה, הרבה יותר קטן. מדובר במודל פיזי תלת ממדי בקנה מידה קטן. הדגם הזה מעביר את התחושה של הדבר האמיתי. אדריכלים ומעצבי פנים נוהגים להשתמש במודל תלת ממד, המשמש כאב טיפוס ומעביר את התחושה של הנפח וממדי החלל. הדגם הפיזי מאפשר לתאר ולהיכנס לפרטים הקטנים ביותר. בפרויקטים גדולים נהוג להציג כחלק מהפרזנטציה מודל תלת ממדי מפורט עם הצבעים והחומרים, כזה שמעביר ללקוח תחושה אמיתית של העיצוב המוגמר. במקרים כאלה נהוג לשכור איש מקצוע שיבנה מודל ראליסטי, לפרטי פרטים, ובגוונים והצבעים הנכונים.


 מודל בלימודי עיצוב פנים
מודל תלת ממד המשמש בעיצוב פנים
על אף שדגם תלת ממד הוא דרך נפלאה להציג פרזנטציה ראליסטית ומפורטת, הרי שהדבר יכול לסייע המון לסטודנטים לעיצוב. במקרה זה, אין צורך במוצר מוגמר, ואפשר להסתפק במודל פשוט אבסטרקטי, כללי, אך כזה שנותן מושג לגבי הנפח והחלל האמיתי. כזה שמאפשר לתלמיד לתפוס את מלוא גודלו של הנכס. זה פשוט נותן לך את התחושה הנכונה לגבי החלל אותו אתה מתכוון לעצב.


בבניית דגמים נעשה שימוש בחומרים שונים. חומר מאוד נפוץ הוא הקרטון, שיש לו יתרונות רבים. ראשית מדובר בחומר קל מאוד מבחינת משקל , ונוח לעבודה. קל לחתוך אותו, לקפל אותו, לשנות לו צורה. מצד שני הוא קשיח מספיק לצורך העניין . בנוסף לכך, זהו חומר זול ואינו מצריך השקעה כספית גבוהה. זוהי הסיבה שסטודנטים רבים נוטים לעשות שימוש בקרטון. חומר נוסף שנעשה בו שימוש ביצירת מודלים הוא לוחות פוליסטירן מוקצף, הידועים יותר בשם קלקר, שאף הוא חומר יחסית זול, ואף עמיד בפני מים. הקלקר יכול לשמש למשל בתור קירות לבית במודל אותו אנו יוצרים. בחיתוך קלקר יש להשתמש בסכין יפנית חדה מאוד. על מנת לקבל חיתוך מדויק ישר ונקי, יש לבצע חיתוך בשלושה שלבים. החיתוך הראשון נעשה בשכבה העליונה של החומר, החיתוך השני נכנס לעומק השכבה השנייה, ואילו החיתוך השלישי משלים את המשימה. אם תנסה לחתוך הכל בחיתוך אחד, אתה תגלה שהתוצאה אינה משביעה רצון. חומר נוסף בו עושים שימוש הוא כמובן דבק, על מנת להדביק את החלקים השונים. נהוג להשתמש בדבק לבן.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme