עצות לעיצוב פינת אוכל

בעיצוב פינת אוכל בבית כדאי לנקוט בגישה מנימליסטית ולא להעמיס בפריטים ובאלמנטים מרובים מדי. תחילה למדוד את החלל העומד לרשותנו, ולתכנן את כל האלמנטים. פינת האוכל אינה חלק מהמטבח, זהו חדר נפרד המוקצה להסבה יחדיו, לסעודות משפחתיות, ואף לאירוח חברים וקרובי משפחה. זוהי בדיוק הסיבה ליצור סביבה נעימה ומזמינה, שתאפשר לא רק אכילה משותפת אלא אף שיחה ובילוי חברתי.
אם אתה מעצב אך ורק את פינת האוכל בבית קיים, הרי שיש להתאים את עיצוב פינת האוכל לעיצוב הכללי של הבית. לדוגמה, לא ייתכן שבבית המעוצב בסגנון אפריקאי נעצב פינת אוכל בסגנון בית הממלכה מתקופת אליזבת הראשונה.
לעצב פינת אוכל
יש לקבל מספר החלטות כבר בשלב מוקדם. השולחן מהווה את המוקד המרכזי בפינת האוכל וסביבו ובהתאם אליו אנו יוצרים את העיצוב הרצוי. מה יהיה גודל השולחן, האם מדובר בשולחן לשלושה אנשים, ארבעה אנשים או יותר? האם פינת האוכל תשמש את המשפחה בלבד, או שגם אורחים ומבקרים? האם לעשות שימוש בשולחן אוכל בצורת מלבן, מרובע, שולחן אובאלי, או אולי בכלל שולחן עגול? מה יהיה צבעו של השולחן, ומאיזה עץ הוא יהיה עשוי? האם להשתמש בשולחן עץ בלבד, או שאולי לשלב פלטת זכוכית שעליה יונחו המאכלים והצלחות? ככלל אצבע כאשר החדר קטן יהיה חכם לעשות שימוש בשולחן עגול, כך שיהיה קל ונוח להתיישב ולקום ולצאת מכל מושב מבלי הצורך להטריח את האחרים לקום ולפנות מקום מעבר. כיסאות כמובן צריכים להתאים לשולחן. אין הם חייבים להיות בדיוק באותו הצבע של השולחן, אך חשוב שיתאימו ויתמזגו עמו. למשל, אם השולחן בצבע עץ חום אדמדם, הכיסאות יכולים להיות בצבע זהה, או בצבע הממזג חום ונגיעות לבנות בתוכו. הכיסאות גם יכולים להיות בעלי ריפוד בהיר יותר מהשולחן, כמו אופווייט או קרם.
למעשה כיום כבר חלק ניכר מהחשיבה נעשה עבורך, כאשר חברות רבות מייצרות מראש שולחנות וכיסאות תואמים, מערכות פינות אוכל מושלמות, שאפשר רק לראות ולבחור. יחד עם זאת יהיו כאלה שיעדיפו להתאים בעצמם את הפריטים הללו, ולא לסמוך על המלאי הקיים בשוק. ניתן לבחור בשולחן דינמי נפתח, המאפשר הגדלה בעת הצורך, כאשר מגיעים אורחים. תן את דעתך על התאורה, רצוי שהמקום יהיה מאור כהלכה, יחד עם זאת נהוג לשלב אופציה לתאורה חלשה יותר, ההולמת ערבים שקטים ורומנטיים.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme