תרשימים המשמשים מעצבי פנים

תרשים תלת ממד המשמש מעצבי פנים
ככל הנוגע לעיצוב פנים, נעשה שימוש רב בכלים גרפיים וחזותיים. התרשימים והדיאגרמות תורמים לתהליך תכנון החלל העומד לרשותנו, הסכמה הגרפית מסייעת לתאר ולהעביר את הקונספט של הפרויקט, וכך בעצם לסייע למעצב להגות רעיונות חדשים, ולבטא את כוונתו של מעצב הפנים. מכאן ניתן לפתח הלאה ולהתקדם לעבר המטרה של ארכיטקטורת העיצוב הרצויה. בתוך התהליך גם הסקיצות עוברות שינוי בהתאם למגמה והכיוון אליו שואף המעצב. סטודנטים לעיצוב פנים לומדים אודות מספר סוגי תרשימים ודיאגרמות.


תרשים בועות

תרשים בועות הוא תרשים גרפי ראשוני המשמש את מעצב הפנים. התרשים מכיל מרכיבים ארכיטקטוניים של המבנה באופן מאוד כללי. זוהי למעשה דיאגרמה סכמטית המציגה מעין תוכנית אב טיפוס של הנכס. התרשים מתאר את חלל הקומפלקס, מהיכן הכניסה, מתאר את החדרים השונים.



דיאגרמת בלוק

גם כאן מדובר בתרשים ראשוני שמטרתו לתת מושג מאוד כללי לגבי הקומפלקס. זהו תרשים הבנוי ממלבנים המקושרים ביניהם בקווים, והוא מציג תמונה כללית, ולא משהו מפורט. ניתן לצייר את התרשים באופן ידני או להשתמש בתוכנת מחשב כמו אוטוקאד. גם תוכנת אופיס של מייקרוסופט מכילה מוצר שנקרא visio אשר מאפשר ליצור דיאגרמות בלוק. החל מדיאגרמות בלוק פשוטות, ועד דיאגרמות דינמיות, צבעוניות ואף תלת ממדיות. היתרון בתוכנה זו שהיא מאוד אינטואיטיבית קלה לתפעול ומכילה המון תבניות מוכנות.



ציורים תלת ממדים

השימוש בציורים תלת ממדים יכול להיעשות בכל שלב של הפרויקט, אך השלב המכריע ביותר הוא שלב הפרזנטציה, כאן מעצב הפנים לא לוקח סיכון. מכיוון שאין מדובר בציור רק עבורו, לצורך עבודתו, אלא גם עבור הלקוח אשר אמור לאשר את הפרזנטציה. היכולת להפיק ציורי פרספקטיבה מעולים במהירות, עשויה לסייע המון להצלחתו של סטודנט ללימודי עיצוב פנים. בתרשימים מתקדמים המעצב מנתח את האלמנטים השונים הקיימים בנכס ורושם הערות, לדוגמה הוא יכול להתייחס לחלון שדרכו נכנס אור שמש שמציף ומאיר חדר מסוים. הוא בוחן וריאציות שונות ואפשרויות שונות. הוא מחליט על גדלים לאלמנטים השונים שישולבו בחלל הנכס.



זה לא משנה מה יהיה התרשים, מטרתו היא להעביר את המילים והמשפטים המילוליים למסלול גרפי ולביטוי חזותי, לאמצעים סימבוליים. כי בסופו של דבר עבודת העיצוב מתבצעת על פי המודל הגרפי. תפקידו של הצד המילולי היא לכוון ולתרום לצד הגרפי, ולהציג אילוסטרציה.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme