עיצוב פנים - פיתוח העיצוב

 פיתו תוכנית העיצוב
פיתוח עיצוב פנים
לאחר השלמת השלב הראשוני של בחינת הנכס והחלל הפנימי, לאחר הדיאגרמות והסכימות הראשוניות, מגיע שלב פיתוח העיצוב. כאן מתחילים לתת צורה אמיתית ולקדם את הפרויקט. המשמעות של פיתוח הפרויקט היא שאנו לוקחים בחשבון את כל המרכיבים, את כל הפקטורים, ואת כל הקומפוננטים. זהו שלב שבו מתחילים להיכנס לפרטים הקטנים, ולחשוב כיצד הכל משתלב יחדיו באופן מושלם, להשגת התוצאה המיוחלת. בלימודי עיצוב פנים שמים את הדגש על כך שלאחר ביצוע כל ההכנות המוקדמות מגיע השלב של פיתוח עיצוב הפנים.

זהו שלב שבו יתקבלו כל ההחלטות החשובות, ותתבצע פרזנטציה הולמת. הכל צריך להילקח בחשבון, כיצד תראה הרצפה, התקרה. מה לגבי הקירות? מה יהיה צבעם. ריהוט, חומרים. אם למשל החלטת על ספה בצבע שמנת, עליך להחליט על מיקומה של הספה בתוך החלל, מאיזה חומרים היא תהיה עשויה. גודלה של הספה אף הוא פקטור חשוב, אשר משפיע על העיצוב הכולל. הפרזנטציה אמורה לשקף נאמנה את הרצונות של הלקוח והטעם של הלקוח ושל המעצב אשר נבחר לביצוע הפרויקט. הפרזנטציה היא אבן דרך חשובה מאוד, בעיקר כאשר מדובר בפרויקטים גדולים. מעצב או צוות מעצבי פנים יכולים לטרוח ימים ארוכים, לשרטט סקיצות ודיאגרמות, להעלות רעיונות מעולים, ולבסוף להציג פרזנטציה שאינה תואמת את טעמו של הלקוח. במקרה כזה הלקוח עלול לדחות את הפרזנטציה המוצעת, ואז כל הפרויקט תקוע. זכור, ללא אישורו של הלקוח אינך יכול להמשיך הלאה ולהוציא לפועל את תוכנית העיצוב.


פרזנטציה תלת ממדית מעבירה באופן טבעי יותר את העיצוב מאשר הסכימות והדיאגרמות הראשוניות. מדובר בציור בעל נפח שאותו הלקוח יכול להבין ולקבל תחושה אמיתית לגבי העיצוב המוגמר. לשם ביצוע פרזנטציה ניתן למשל להשתמש בתוכנת פריהנד שהיא תוכנה מקצועית המשמשת לעיצוב גרפי ולהוצאה לאור. יש מעצבים שבכל השלבים של הפרויקט משתמשים באיורים תלת ממדים, זה פשוט מעניק להם תפיסה הרבה יותר טובה לגבי החלל והקומפלקס, מאשר דיאגרמה דו ממדית משעממת. האיור העשיר והתלת ממדי מעורר אצלם השראה ומצית בהם רעיונות יוצאים מן הכלל. אף על פי שישנם מעצבי פנים שמעדיפים לצייר באופן ידני את העיצובים שלהם, הרי שלציורים במחשב יש יתרון גדול, והוא הדינמיות והגמישות. ניתן בקלות רבה ובשניות מעטות לערוך שינויים באיור אשר נוצר במחשב.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme