ההבדלים בין מעצב פנים לבין אדריכל


בין אדריכל למעצב פנים

לעתים הגבולות בין אדריכל לבין מעצב פנים מיטשטשות מכיוון שיש נקודות משותפות בין שני המקצועות הללו. אדריכל הוא קצת מעצב פנים, ומעצב פנים הוא גם קצת אדריכל. למרות זאת קיימים הבדלים בין שני משלחי היד הללו.

האדריכל חושב על הבניין, על הבית, על המבנה החל מהיסודות, ועל המעטפת חיצונית,  אדריכל מתחיל בעבודתו מאפס, הוא מקבל נתונים של חלקה ושטח אדמה, מתכנן קונסטרוקציה ויסודות.  אדריכלים צריכים לקחת בחשבון נושא של בטיחות וגהות, חשמל, אינסטלציה, מדרגות חירום, ופתרונות למצבי חירום. מעצב הפנים לעומת זאת מתייחס לחדרים, וחללים פנימיים, ונותן דעתו בדגש רב יותר על הצד האסתטי, מה שמוסיף ללקוח ולמשתמש הקצה את איכות החיים. זהו מקצוע מתפתח, שעד לפני עשרים שנה כלל לא היה קיים פורמלית. ואולי זה היתרון הגדול בלימודי עיצוב פנים, להיות בכוח המוביל, לרכוש מקצוע צעיר ורענן ובעל פוטנציאל אדיר. אם נתבונן במצב האקולוגי בו נתון הגלובוס ונתייחס להתחממות כדור הארץ, הרי שהמסקנות ברורות, בשנים הקרובות אנשים ישהו יותר ויותר בתוך חללים פנימיים, בתוך בתים, בתוך קניונים, בתוך משרדים, בתוך מסעדות ובתי קפה, בתוך קומפלקסים. יותר בפנים ופחות בחוץ.


כדור הארץ מתחמם, הטמפרטורות עולות, וזמן החשיפה של בני האדם לשמש ילך ויקטן, מאידך השהייה במבנים תלך ותיגבר. חשיבותו של המקצוע בעיני החברה רק ילך ויגדל עם הזמן. למעשה ייתכן שכבר עכשיו מתחילים להתפתח מקצועות חדשים אשר קשורים לבניינים ומבנים, ואין אנו נותנים את דעתנו עליהם. מעצב פנים התפתח מתוך אדריכל וארכיטקט, כאשר עבודת העיצוב קיבלה פוקוס גבוה, ונדרשו אנשי מקצוע ייחודיים לביצוע המשימה הספציפית הזאת שעוסקת בחלק הפנימי של המבנה. חברות גדולות לעיצוב פנים -  אשר מבצעות פרויקטים רציניים בהקפים גדולי ממדים -  נוהגות לשלב מספר מוחות יצירתיים, כלומר כמה מעצבי פנים אשר כל אחד מוסיף מרעיונותיו, מההשראה שלו, ותורם מנסיונו לטובת הפרויקט.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme