עיצוב פנים לאולפני הקלטות

המאה העשרים ואחת הביאה עמה הרבה מאוד חידושים ומהפכות. ללא ספק המהפכה הגדולה ביותר היא בתחום הטכנולוגי, כאשר עומדים לרשותנו מחשבים בעלי עוצמה רבה, נפתחות הרבה מאוד אופציות שבעבר לא ניתן אפילו היה להעלות על הדעת. מהפכת המיחשוב מאפשרת כמעט לכל מוזיקאי וכל אמן החפץ בכך, להקים אולפן ביתי משלו. האולפנים הביתיים הם טרנד שהתחיל לפני כעשר שנים, אך רק הולך ומתפתח וצובר תאוצה. בעבר אמנים הקליטו באולפני הקלטה גדולים ומשוכללים. האולפנים הללו בדרך כלל היו ממוקמים בחללים גדולים מאוד באזורי תעשייה, במרתפים. האולפנים הגדולים גבו מאות שקלים עבור כל שעת אולפן, וזוהי אחת הסיבות לכך שלהוציא לאור דיסק זה היה עסק מאוד יקר שהסתכם במאות אלפי שקלים.
עיצוב פנים לאולפנים
בימנו, ניתן להקים אולפן ביתי בעלות נמוכה מאוד יחסית. כל מה שנדרש הוא מחשב חזק, רצוי של אפל, ותוכנת מחשב – פרוטולס למשל. יחד עם זאת עדיין נותר הצורך לעצב את החדר כך שיהיה מבודד מרעשים, ויפיק צליל שירה יפה ונקי. אקוסטיקה היא חלק בלתי נפרד מכל אולפן רציני, ואמן שמקים אולפן ביתי, אינו יכול להתעלם מהעובדה שהחדר צריך להיות אקוסטי. מעצבי פנים זריזים הבינו את הפוטנציאל הטמון בתחום זה, והתחילו לשווק ולמתג את עצמם כמעצבי פנים לאולפני הקלטות. בנוסף לידע הטכני בעיצוב, היכרות מעמיקה עם חומרים מתאימים, נדרש המעצב לאוזן טובה, על מנת להגיע לסאונד האקוסטי הטוב ביותר. בנוסף לכך עליו להיות אדם בעל יחסי אנוש טובים ויכולת ביטוי גבוהה, מכיוון שפרויקטים מסוג זה בדרך כלל מעורבים במתן ייעוץ ראשוני ללקוח, ולאחר מכן הנחת הצעת המחיר ופרוט העבודה אשר תתבצע בחלל האולפן הביתי.
כאשר אתה מתמחה בעיצוב חללים אקוסטיים, אתה לא חייב להיעצר באולפני הקלטות, אתה יכול לקחת איתך את הידע בעל הערך הזה וליישם אותו בפרויקטים נוספים גדולים ומשמעותיים יותר. בין אם מדובר באולמי הופעות גדולים, או מועדונים בהם מופיעים אמנים, או פאבים המארחים זמרים והופעות. בנוסף לכך בארגונים גדולים ישנם חדרי ישיבות, חדר הישיבות חייב להיות מבודד באופן אקוסטי, כך שרעשים מבחוץ לא יחדרו פנימה אל החדר, על מנת לאפשר קיום ישיבות במרחב שקט.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme