מה עושה מעצב פנים טוב

מעצב פנים טוב קשוב ללקוח
מעצב פנים טוב יודע לשאול את השאלות הנכונות, על מנת להבין מה הלקוח רוצה, הוא לא רק שומע את הלקוח, הוא גם מקשיב לו, הוא קשוב לו, והוא לומד את הצרכים, הוא מגדיר  מהי מטרת העיצוב ולבסוף מעצב פתרון הולם. אם מדובר בעיצוב פנים לעסק, אז צריך להבין את האסטרטגיה העסקית, ולבנות תוכנית הולמת בהתאם. כיום נוהגים לשלב בתוכניות הלימודים גם את ההיבט האקולוגי, כלומר המעצב לא רק מבצע את עבודתו מתוך היבט של אסתטיקה, ושימושיות, אלא גם מתוך מטרה אקולוגית של שימור איכות הסביבה, חסכון במשאבים – מתוך גישה ירוקה, המתחשבת בניקיון האוויר, הסביבה והבריאות של האנשים הנוכחים בנכס. כך למשל הוא יכול להציע תאורה חסכונית בחשמל או שימוש בפנלים סולריים על מנת להגדיל משאבים ירוקים, ולחסוך באנרגיה.

מעצב פנים טוב מבין בהנדסת אנוש, כלומר יש לו את היכולת להיכנס לנעליו של הלקוח, להבין כיצד הוא משתמש בחלל, ולהתחשב בגורמים הללו בשעה שהוא מתכנן ומעצב. אם מעצב נקרא לבצע עבודת עיצוב פנים לסופרמרקט, הוא צריך ללמוד את התנהגות הצרכנים בעת הקנייה, מהו הגובה האידאלי בו יהיו המדפים? כמה שורות של מדפים ובאיזה אורך? הוא צריך להתחשב בכך שיש אנשים נמוכים וילדים שאולי לא יגיעו למדפים גבוהים. הוא צריך לדאוג שהמוצרים יוצגו בצורה הטובה ביותר. הוא צריך ללמוד את צורת עבודתן של הקופאיות על מנת לעצב להן עמדה נוחה. מה יהיה הגובה של הכיסא של הקופאית? מה יהיה הגובה והאורך של המסוע של המצרכים? איש המקצוע מתכנן את עמדת העבודה כך שתהיה נוחה, ותאפשר לעבוד שעות ממושכות מבלי לגרום לעייפות ותשישות. שימושיות זה דבר חשוב מאוד. עד כה אני חושב שכבר הבהרתי את הנקודה לגבי הנדסת אנוש. ואיש מקצוע מעולה ייקח בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים

מעצב פנים טוב, אינו קופא על השמרים – הוא חדשני והוא אופנתי, עם יד על הדופק, מתעדכן בנושאים חדשים הקשורים למקצוע, ואף בנושא של חומרים ופריטים חדשים. כיום זה מאוד קל לעשות זאת, וניתן להשיג הרבה מאוד אינפורמציה עדכנית דרך האינטרנט. לדוגמה דלתות מיוחדות, מכלי הדחה סמויים בחדר השרותים, כיורים תלויים ושלל אביזרים החוסכים במקום וחלל יקר, ומשדרגים את חוויית השהייה בחלל הבית.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme