עיצוב פנים מאלף ועד תו



עיצוב פנים מאלף ועד תו
 













בעבר הלא מאוד רחוק היה דמיון גדול בין מרבית הבתים, אנשים כלל לא נתנו דעתם על העיצוב הפנימי של הבית. כל דירה נראתה זהה לחברתה. הסטנדרטים היו נמוכים והכל היה נראה פשוט. מצב זה בשנים האחרונות השתנה, וממשיך להשתנות כל הזמן, בשעה שאנשים מעוניינים ליצור לעצמם את הדירה המתאימה להם, בהתאם לאופיים, צרכיהם, ותפיסתם. יש כיום הרבה מאוד לקוחות שיודעים בדיוק מה הם רוצים. מדובר באנשים שחלמו זמן רב על בית החלומות שלהם, ויש להם תמונה מנטלית ברורה לגבי הבית שהם רוצים. הם כבר יודעים איזה מטבח הם רוצים, הם רואים בעיני רוחם את הסלון, ואת האמבטיה עם האריחים המיוחדים.

כמעצב פנים המצב האידאלי עבורך הוא עבודה מאלף ועד תו, כלומר מהשלב שבו מתכננים את הדירה או הבניין, שלב שבו הארכיטקט מגיע עם המפות והשרטוטים. זה נותן לך הרבה יותר אפשרויות וחופש פעולה בעבודתך.  היתרון הגדול בעבודה מסוג זה היא שאתה בונה קונספט לבית, ומעצב את כל חלקי הבית בהתאם לתפיסה זו. אתה מעצב את האמבטיה והשרותים, מעצב את המטבח, הסלון , חדר השינה, ואת גרם המדרגות המוביל לקומה השנייה. מצד שני יהיו מקרים שתידרש לבצע עבודות לחלל קיים, לבית קיים, או לעסק קיים. ייתכן שתידרש לעצב אך ורק חדר ספציפי, או מטבח בלבד. יהיו לקוחות שיזמינו אותך להשתלב בעבודת השיפוצים, הם יבקשו להגדיל חדר מסוים, לשלב שני חללים בבית לחלל אחד  ולעצב עבורם מחדש את חדר האמבטיה ואת המטבח ופינת האוכל. לא משנה מהי העבודה שאתה מבצע בין אם זו עבודה גדולה וכוללת או עבודה לחדר ספציפי אחד, תמיד תתעד את הכל בתמונות וצילומים מזוויות שונות. אם מדובר בבית קיים שעובר שיפוצים ושינויים, רצוי לצלם לא רק את התוצאה לאחר העיצוב פנים, אלא לתעד הכול בשיטה של לפני ואחרי.

לימודי עיצוב פנים כוללים בתוכם גם לימודי אדריכלות. אין מתעמקים בכל היקף הלימודים כמו בלימודי אדריכלות, אך בהחלט ישנה התייחסות לנושא זה, מכיוון שניתן לומר ששני מקצועות אלה הם סוג של אחים. ניתן ללמוד לתעודה (דיפלומה) אלה הם לימודים הנמשכים עד שנתיים, כאשר ניתן לשלב עבודה תוך כדי הלימודים, או לתואר ראשון בעיצוב פנים – כאן כבר מדובר בלימודים אקדמיים מלאים, הכוללים ארבע שנות לימוד. האינטרגרציה בין כישורים וידע נרכש, מעצבים איש מקצוע מעולה, ומעלים אותו בכמה מדרגות למעלה.

עבודתו של מעצב הפנים נוגעת בכמה מישורים. בחינת הצרכים של הלקוח, רצונותיו, דרישותיו, , פיתוח תפיסת עיצוב לנכס העומדת בסטנדרטים גבוהים, תוך כדי שמירה על ביטחותו בתוך הנכס. הצגת הפרזנטציה בפני הלקוח הכוללת רעיונות והמלצות לגבי המרכיבים השונים בחלל המוצע, תוך כדי התייחסות לחלוקת החלל, התייחסות  לתקרה, רצפה, קירות, ריהוט ואביזרים, תאורה פנימית, חומרים וגימור. עיצוב פנים מוסיף ערך ייחודי לקהילה, מוסיף לאיכות החיים, ומציב סטנדרטים גבוהים. בשעה שלא כל אחד מתאים ללמוד עיצוב פנים, הרי שיש כאלה שכאילו נולדו אל המקצוע הזה, או שניתן לומר כאילו שהמקצוע נוצר עבורם. אם אתה מעוניין ללמוד את התחום רק בגלל הכסף, כי שמעת שאפשר להרוויח הרבה מאוד כסף בתור מעצב פנים, תחשוב שוב. מדובר בעבודה אינטנסיבית הכוללת פרויקטים רבים ומגוונים.האם אתה מסוגל לעמוד ביעדים ובלחץ של זמן? עד כמה אתה טוב בעבודת צוות, והאם יש לך את היכולת לשלב ידע תאורטי, רעיונות והשראה יחד עם פרקטיקה. מעצב פנים נדרש לגלות מעוף, דמיון, גמישות ואף במקרים מסוימים נחישות, על מנת להרים פרויקט על הרגליים. במקרים רבים מדובר בעבודה כמעט מאפס. מציגים בפניך חלל פנימי גדול, שאותו אתה מעצב מאלף ועד תו.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme