לימודי עיצוב פנים בחו''ל

אף על פי שישנם בישראל לא מעט מוסדות טובים ומכללות ראויות שניתן ללמוד בהן עיצוב פנים, הרי שיש כאלה המעדיפים ללמוד את המקצוע היצירתי הזה דווקא בחו''ל. בדרך כלל מדובר באנשים שמגיעים  ממשפחות מבוססות שיכולים להרשות לעצמם להתגורר בתקופת לימודי העיצוב פנים במילאנו, לונדון או בפריז ולהירשם לבתי ספר יוקרתיים ומפורסמים בתחומם. מדוע דווקא ללמוד בחו''ל? מכיוון שהמעצבים הטובים ביותר בעולם נמצאים במקומות הללו. מדובר בערים בעלות היסטוריה תרבותית עשירה, שיש בהן מקום של כבוד למקצוע זה. אלה הן ערים שנושמות וחיות עיצוב. בתי הספר הללו מתהדרים  בכך שהכשירו בוגרים אשר הפכו להיות בין אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, וזה בהחלט מרשים. דבר נוסף הוא המורשת של מוסדות הלימוד הללו, לעתים מדובר בבתי ספר הקיימים כ 70 שנה ויותר. מעבר לכך החוויה לפגוש ולחיות בקרב סטודנטים מכל רחבי העולם שמגיעים במיוחד להשתלם בתחום, בהחלט מעוררת השראה. כמובן שלומדים גם סטודנטים מקומיים, לכן בדרך כלל בבתי ספר אלה נעשה שימוש במספר שפות – שפת המקום ובאנגלית.

קיים ביקוש גדול למעצבים בארץ, אך קיים ביקוש אפילו עוד יותר גדול למעצבים מוכשרים באירופה. לחלק מבתי הספר יש מוניטין מעולה, כך שחברות לעיצוב פנים מגיעות לבחון עבודות של סטודנטים, כדי לצרף אותם לשורותיהם. מעבר לכך לסטודנט שסיים לימודיו בהצטיינות בבית ספר בעל מוניטין שכזה, הרבה יותר קל להתקבל לעבודה בחברות הגדולות והנחשבות, ולפתח קריירה. כמובן שהבחירה אם להמשיך ולעבוד בחו''ל או לחזור לארץ ולבצע את העבודה בארץ הקודש, נתונות לשיקולו האישי של כל סטודנט. בכל אופן, זה נשמע די מרשים לשמוע מסטודנט המצהיר שסיים בהצטיינות את לימודיו במילאנו או בפריז.

יש כאלה החולמים על ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ומשתוקקים ללמוד ולהתגורר לתקופת מה בארצות הברית. בארה''ב ישנן אוניברסיטאות שניתן להשתלם בהן במקצוע, למשל אוניברסיטת סטנפורד היוקרתית, או אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. ישנן אפשרויות ללמוד בלוס אנג'לס ואפילו בהוליווד (במוסד האמנות). אל בתי ספר אלה מגיעים הרבה מאוד סטודנטים זרים מעשרות מדינות שונות. עדיין לפחות חצי מהסטודנטים הם אמריקניים. בכל המוסדות הללו ניתן להשתלם ולקבל דיפלומה.

סטודנט השוקל ללמוד עיצוב פנים בחוץ לארץ, צריך כתנאי מוקדם לשלוט היטב בשפה האנגלית, כמובן שאי אפשר להתעלם מהעניין הכלכלי, ולימודים שכאלה יקרים יותר מאשר לימודים דומים בארץ.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme