עיצוב פנים ועיצוב תאורה

תאורה מלאכותית נמצאת בכל מקום בחיינו. החל מאור פשוט שאנו מעלים בחדרים בשעות הערב והלילה, דרך האור הדולק בשעה שאנו פותחים את דלת המקרר. אך אלה הן דוגמאות לפונקציונליות הבסיסית ביותר של האור. אולי מקור האור המלאכותי הידוע והנפוץ ביותר הוא נורת אדיסון, אותו סוג נורה שהמציא תומס אלווה אדיסון, נורת הליבון, המכילה בתוכה סיב תיל הזוהר באנרגיית החשמל, ומפיץ אור.
תאורה לעיצוב אווירה
ללא כל ספק נושא התאורה הוא עניין חשוב בכל פרויקט של עיצוב פנים, עיצוב התאורה מכתיב את האווירה ונותן את הטון, ולכן יש לקחת גורם זה בחשבון. נחוץ לדעת את העקרונות הבסיסיים הכרוכים בנושא. לדוגמה, אור פלורצנט אינו מתאים לסלון, אך יכול להשתלב היטב בחדר האוכל למשל. זהו מקור אור עמיד שעובד היטב לאורך שעות ארוכות מאוד, לכן נהוג לעשות בו שימוש בחללים מסחריים, בבנייני משרדים ובחנויות גדולות.
ככל הנוגע לעיצוב תאורה, צריך לזכור לשלב פונקציונאליות יחד עם דקורציה. אם למשל מישהו נוהג לקום באמצע הלילה ולעבוד בשעות מאוחרות, כדאי לשלב עבורו מנורת שולחן מתאימה. תאורה דקורטיבית עשויה להוסיף המון לחלל המעוצב, כל עוד נעשה את זה נכון. כאשר רוצים להשיג מראה אלגנטי ויוקרתי בסלון, מעצבים רבים נוטים לשלב נברשות קריסטל מרהיבות. ככל הנוגע לנברשות אלה, עליך להתייחס לא רק לצורה, אלא אף לאיכות הקריסטל. אולי תתפלא לשמוע אבל זה די דומה ליהלומים. ממש כפי שיש אבנים טובות מלוטשות טוב יותר, בעלות צלילות רבה והחזר אור טוב יותר, הדבר דומה גם בקריסטלים, והם זמינים באיכויות שונות.
סלון הבית זוהי סביבה בה מתכנסים בני הבית כדי לצפות בטלוויזיה, ולשוחח. זהו מקום מפגש שבו מארחים חברים בני משפחה ואורחים. באופן כללי ניתן לומר שבסלון הבית נרצה להשיג תאורה חזקה בהירה ונמרצת, כזאת המשדרת אנרגיות חיוביות.
להשגת אווירה רומנטית בחדר השינה מומלץ לשלב תאורה הכוללת בתוכה דימר, המאפשר הפחתת עוצמת האור, עד לקבלת תאורה עמומה, רכה ונעימה. ניתן גם לשלב תאורה דקורטיבית ממוקדת, כזאת המשיגה אפקט של אור נר.
אל תכוון תאורה ישירה לעבר מראה, מכיוון שהמראה תחזיר אור מסנוור שאינו נעים לשוכני הבית. אם קיימת בחדר מראה יקרה בעלת מסגרת יקרה, מוטב לכוון אור קטן לעבר המסגרת בלבד, כדי להבליט את יופייה.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme