אפקט הצבע בעיצוב פנים

חלק חשוב בעיצוב הוא הצבעים. הצבע ללא ספק נותן את הטון ומכתיב את קצב העניינים. מעצב טוב צריך להיות מצויד בידע נרחב, ולהפגין בקיאות בנושא. אם למשל אתם מעצבים סלון בית, הרי שאחת הבחירות הבסיסיות ביותר צריכה להיות צבעים. למעשה תמיד כדאי לקבל את ההחלטות הללו כבר בשלבים הראשוניים של הפרויקט ולא להתחיל בפרויקט ורק אז להתחיל לחשוב באילו צבעים נשתמש. הבחירה צריכה להתאים לקונספט שגובש לגבי עיצוב הסלון. בכלל צביעה מחדש של כל הבית, היא כבר פעולה שמשדרגת את הבית. אפשר לעשות שימוש בצבעים חמים / צבעים קרים / צבעים ניטרליים (כמו אפור או בז'). לעתים אף שימוש בצבעים עזים ונועזים, זה מאוד תלוי בלקוח באופיו ובטעמו. האם לעשות שימוש בצבע עמום (מט) או שאולי בצבע מבריק? כל אלה הם שיקולים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים את הצבע הנכון. אם מדובר בבית שמחדשים אותו, כלומר לא בית חדש לחלוטין, הרי שייתכן שיימצאו פה ושם פגמים בקירות. לעתים עובש או לכלוך או קילוף של הקיר. יש לנקות את המשטח לפני הצביעה ולא לצבוע על הפגמים.
יש לקחת בחשבון את עוצמת התאורה שאליה נחשף החדר. שימו לב שמתקבל בעין גון צבע שונה כאשר הקיר מואר בתאורה חזקה, ומתקבל גון שונה כאשר יש תאורה חלשה. אם צפיתם פעם בגינה המעוצבת בתאורת גן, ייתכן ששמתם לב שהצמחים הירוקים פתאום נראים כתומים, או צהובים. לכן בחדר בעל תאורה עמומה קירות לבנים ייראו לנו אפורים. אם אתם לא סגורים על הצבע ולא בטוחים, ניתן לבצע דגימה, כלומר צביעה של חלק קטן מאוד של הקיר, כדי לקבל את הרושם לגבי התוצאה הסופית שאמורה להתקבל. צבע לבן למשל הוא למעשה צבע נטול צבע, כאשר נולד תינוק חסר פיגמנטים אז הוא לבקן, הוא כולו לבן, מהסיבה שהוא חסר פיגמנטים. יחד עם זאת הצבע הלבן משדר ניקיון וטוהר. אדום הוא צבע עז מאוד, חוצפן מתגרה ודומיננטי מאוד. מעט מאוד אנשים יהיו מוכנים שצבע זה יכסה את קירות ביתם. מצד שני ניתן לשלב את הצבע הזה במידה, בתוך הקומפלקס של הבית, בפריטים מסוימים.
התאמת צבעים בעיצוב פנים
בדוגמה שבתמונה ניתן לראות כיצד ניתן לעשות שימוש בגוונים חמים, חום כהה וחום בהיר יחד עם נגיעות בצבע אדום,  וריהוט בהיר. מתקבל שילוב צבעים מעולה, המעניק לשוהה בבית תחושה נעימה. כאשר בוחרים בצבע, לא מדובר אך ורק בצבע הקירות של הבית, אלא גם בצבעי הרהיטים, השטיח, הווילונות, הכריות,הספות, שולחן הקפה וכ''ו.... כמובן שאין בוחרים צבע אחיד לכל. אף אחד לא רוצה שכל הבית שלו יהיה באותו הצבע בדיוק, הסוד הוא בשילוב ובהתאמת הצבעים. בחירת צבעים היא למעשה בחירת מוטיב חוזר. ממש כפי שיש מוטיבים חוזרים בשירים ויצירות מוזיקליות.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme