שימוש בחומרים בעיצוב פנים

שימוש ברהיטים פריטים וציוד הוא חלק בלתי נפרד מעבודתו של מעצב הפנים. הפריטים המשולבים בחלל נבחרים על פי הקונספט שעליו הוחלט מראש. דוגמה פשוטה כדי להבהיר את הכוונה: לא נשלב שולחן עץ אפריקאי בחלל שתוכנן להיות מעוצב במראה קלסי אירופאי. הריהוט צריך להיות גם פונקציונלי וגם להשתלב היטב אסתטית בתוך הקומפלקס. מעצבים רבים נוהגים לאסוף ללקט וליצור לעצמם קטלוג של רהיטים ופריטים שונים, שאותם הם מכניסים לארסנל הפרטי שלהם, ועושים בהם שימוש בזמן הנכון ובמקום הנכון. הם מציגים דוגמאות של חומרים ואלמנטים עיצובים. למשל הם יכולים להציג פיסות בד מחומרים ספציפיים, או פיסות מרבד אשר אמור להשתלב בחלל החדר, כך שהלקוח יכול לראות את החומרים המוצעים ואף לגעת בהם.

השיטה הטכנית היא להשתמש בלוחות אשר אליהן מוצמדים הדוגמאות. הצגת מספר אפשרויות לחומרים שונים ובצבעים שונים, מאפשרת ללקוח חופש בחירה מסוים, וגמישות כלשהי. לדוגמה, אם בסלון יש ספת אורחים, יופיעו מספר דגמים של בדים שונים, ובמספר צבעים, אשר עשויים להתאים לספה זו, ולתפיסה הכוללת. מעצבים רבים נוהגים לעשות זאת ומשתמשים בלוחות אשר מוצמדים אליהם פיסות קטנות של פריטים וחומרים המשמשים כדוגמאות. למה הדבר דומה? כאשר אתה מציג במחשב האישי שלך תיקייה המכילה תמונות אתה יכול להציג את התמונות בתצוגה מקדימה שבה התמונות מופיעות זעירות, כלומר הן הרבה יותר קטנות מאשר במציאות, אך מבט אחד נותן את המושג לגבי התמונה עצמה. יש הנוהגים להצמיד את החומרים והדוגמאות אל הדגם עצמו. כלומר, את הדוגמה של השטיח הם יצמידו אל החלק המייצג בדגם את הרצפה, ואת הדוגמה לתקרה הם יצמידו בחלק המייצג בדגם את התקרה, וכן הלאה.


כאשר המעצב רוצה להציג סוגים של בדים שונים, ורוצה לעשות זאת באופן מקצועי ונקי, הוא דואג מראש למסגר אותם, כך שהצד המופנה כלפי הלקוח נראה שלם נקי ובעל גימור מושלם. זה משווה לתצוגה של הבד מראה מקצועי, בלי כל הסימנים של חיתוך הבד (כל אלה מוסתרים בחלק האחורי של המסגרת מהצד השני)

שיטה נוספת היא פשוט להשתמש במצלמה דיגיטלית מאיכות טובה, ולצלם את הדגמים והחומרים ואז לסדר אותם היטב באלבום הולם, או שליצור מצגת, ולהגיע אל הלקוח עם מחשב נייד ולהפעיל את המצגת. יתרון נוסף הוא שניתן לשלוח את קובץ המצגת היישר אל האימייל של הלקוח, אשר יכול להפעיל את הקובץ ולהתרשם בעצמו.


אלמנטים אלה עשויים להוסיף ערך רב לפרזנטציה המוצגת בפני הלקוח, להוסיף משמעות למה שמוצג, ולהעניק ללקוח יותר ממושג הולם לגבי הפרויקט הסופי. לעתים מצגת אטרקטיבית מסייעת רבות למכור את הרעיון שמאחורי פרויקט העיצוב.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme