גינות מעוצבות | איך לעצב גינה

לעיצוב הפנים של הבית יש חשיבות רבה, אך מה לגבי החוץ של הבית. אם אתם מתגוררים בבית פרטי עם חצר, הרי שהגינה מהווה נדבך חשוב. גינות מעוצבות ממש כפי שיש בגדים מעוצבים ובתים מעוצבים. זוהי הדרישה למשהו שהוא מעבר לסטנדרט. כך התפתחו התחומים של עיצוב אופנה ועיצוב פנים, כאשר גבר הצורך של קהלים גדולים למשהו מעבר לבינוני לרגיל ולפשוט.
עיצוב גינה - לא פחות חשוב
אתה יכול ללמוד את התחום הזה בכוחות עצמך ולעצב לך גינה יפה לתפארת או שאתה יכול פשוט לשכור איש מקצוע, גנן מקצועי או אדריכל נוף, אשר יעשה עבורך את העבודה. עבודת הגינון היא סוג של עיסוק המרחיב דעתו של האדם, יש משהו משחרר מאוד לעבוד את האדמה, לשתול צמחים ופרחים, משהו קסום שאין באף עיסוק אחר. השקט השלווה, החיבור אל אמא אדמה – כל אלה מוסיפים ערך אמיתי לחייו של האדם.

הדברים בסיסיים ביותר שעליך לקחת בחשבון בשעה שאתה ניגש לתכנון גינה, הם סוג הקרקע, וגודל שטח האדמה העומד לרשותך להקמת הגינה. באתר זה נלמד בין היתר אודות סוגי קרקעות ומה ניתן לשתול בהם, נלמד אודות תאורת גן ותרומתה לעיצוב הגינה. אם החלטת להזמין לביצוע העבודה מעצב גינות מקצועי, הרי שעליך לבצע עבודה מקדימה ולרשום אילו מרכיבים היית מעוניין שיופיעו בגינה.

כל הידע הזה משתלב יחד עם תכנון שאינו קשור בהכרח לצמחים ולפרחים. כמו לדוגמה שביל גישה, שימוש באבנים משולבות, ספסלים שולחן, ואזורי מנוחה ברחבי הגינה. בעת תכנון הגינה יש לקחת בחשבון שאין מדובר בגן העומד בפני עצמו לבדו, אלא בחצר המהווה חלק בלתי נפרד מהבית. כלומר, הגינה צריכה להתאים לבית, לאפשר גישה נוחה מהבית אל הגן ולהפך מהגן הפורח אל הבית עצמו. שימוש בגדר חיה על מנת ליצור מחיצה בין חלקים שונים של הגן.

זה לא שאתה צריך להכתיב במדויק למעצב הגינות, או לאדריכל הנוף את שלבי הקמת הגינה, הוא יודע לעשות זאת בעצמו, אך כאשר אתה יודע מה אתה רוצה, הרבה יותר קל לו להתאים לך את הגינה האידאלית עבורך. אם ישנם צמחים מסוימים או פרחים מסוימים שהיית רוצה שיהיו משולבים בגינה, האם אתה מעוניין בחלקת דשא, אולי נדנדה משולבת בגן, האם היית רוצה פינה עם שולחן וכיסאות כדי ליהנות משהות בגינה ביום נעים, ואולי אתה מעדיף ספסל? האם אתה מעוניין שיהיו בגינה גם עצי נוי. ככל שתפרט יותר לגבי רצונותיך, כך ניתן יהיה להקים עבורך גינה שתהיה שבע רצון ממנה.

מעבר למידע הזה אינך צריך להוסיף דבר. מעצב גינות טוב יודע לתכנן את הגינה כך שיהיה שביל גישה אל כל אחד מחלקי הגינה. הוא יודע להתאים לך את מערכת ההשקיה הטובה והחסכונית ביותר, הלוקחת בחשבון הן את סוג הקרקע והן את סוגי הצמחייה והעצים המצויים בשטח.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme