פרזנטציה בעיצוב פנים

אחד הדברים החשובים שכל מעצב פנים צריך לדעת לעשות הוא פרזנטציה, כלומר להציג את ההצעה שלו בפני הלקוח. זה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה והשיווק. הדבר מאוד מקובל בעיקר בפרויקטים גדולים ומסחריים, אבל לעתים גם לקוחות קטנים מעוניינים קודם כל לקבל הצעה קונקרטית ולקבל מושג ברור כיצד הבית שלהם ייראה לאחר ביצוע פרויקט עיצוב הפנים. זהו אחד הדברים שכלולים בתוכנית לימודי עיצוב פנים, וכדאי לשפר את המיומנות הזאת, מכיוון שיש לה השפעה ישירה אודות הרווחים וההכנסות. אתה צריך להעביר באמצעים מילוליים את המסר בצורה ברורה ובהירה, כך שהלקוח יבין בדיוק מהו הקונספט שאתה מציע.

בסופו של דבר לפרזנטציה הויזואלית, תמיד מתלווה רקע מילולי. אפשר גם לומר את זה אחרת, שלמסרים המילוליים מתלווה הדגמה חזותית. מכיוון שיש חשיבות רבה לאופן שבו מוצגים הדברים. סטודנט לעיצוב צריך להיות מודע לכך שעליו לדבר במושגים ובמונחים חיוביים. לא להשתמש במונחים כמו "אני לא יודע"  או "אין לי מושג". לעתים לקוח שואל שאלה שהמתמחה החדש לא יודע להשיב עליה, במקום לומר אין לי מושג לגבי זה, אפשר לקחת את זה לאמירה חיובית יותר, כמו, "שאלה טובה, העלתה נקודה מעניינת, אנחנו נבדוק איך אפשר לקחת את זה בחשבון בתוך הקונספט המוצע." אתה מבין, זה הרבה יותר טוב להשיב כך מאשר לתת תשובה שתגרום ללקוח לתהות לגביך אם אתה מספיק מקצועי. דבר בביטחון, תכין את עצמך לכך מראש, תתכנן את התוכן והטקסט שאתה עומד להעביר. תעביר אותו באופן חי וטבעי. אחת העצות הטובות ביותר שאני יכול לתת לך, היא לדבר בהתלהבות. אני מניח שאם אתה אוהב את מה שאתה עושה, ממילא אתה די נלהב מזה, אבל אפילו אם זה לא בא לך באופן טבעי, פשוט תכריח את עצמך להתלהב. התלהבות מדביקה, התלהבות מוכרת ומניעה אנשים לפעולה. איך אתה רוצה שהלקוח שלך יתלהב מהעיצוב שאתה מציע לו, אם אתה עצמך לא מתלהב מזה?

השורה התחתונה היא שאתה צריך ללמוד לדבר בפני קהל, להציג את הדברים להסביר את הדברים, להשיב על שאלות. הייתי כבר נוכח בפרזנטציות שהקהל מנה כ 50 אנשים, אז זה בעצם ממש לעמוד בפני קהל ולנאום. בד בבד, צריך להיות קשוב לרחשי הלקוחות, ולהאזין היטב לשאלות שלהם. אחד הדברים שאתה רוצה להשיג הוא יצירת קשר עם הלקוח. הלקוח צריך לבטוח בך ולהאמין ביכולתך.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme