הדבר החשוב ביותר בעיצוב פנים שצריך לקחת בחשבון

 עיצוב פונקציונאליכאשר אתה מעצב חלל כלשהו עליך לקחת בחשבון מספר פקטורים חשובים. אלה הם פקטורים טכניים כמו גודל החלל, שימוש בחומרים וצבעים, תפיסה עיצובית ועוד. אבל מהו הדבר החשוב ביותר שעליך לקחת בחשבון? התשובה פשוטה וברורה, וסטודנטים לעיצוב פנים לומדים את זה בתכנית הלימוד לעיצוב פנים, אבל מעניין שאפילו לעתים מעצבי פנים מנוסים ומיומנים נוטים לשכוח אותה.


העובדה היא שבסופו של דבר אתה מעצב את החלל הספציפי למען בני אדם, למען אנשים. אם אתה מעצב חדר אמבטיה בבית מלון, הרי שעליך לחשוב על הנוחות של הלקוח, על הצרכים שלו. העיצוב היפה ביותר והמרשים ביותר שיתעלם מצרכיו של הלקוח, יפספס את מטרתו. שכן מי משתמש בחלל הזה שאתה מעצב, אם לא בני אדם? עליך להיות מודע לנוכחתו של האדם, נוכחתו של הצרכן, למעשה להיכנס לנעליו, ולשים את עצמך במקומו. השילוב בין עיצוב מרהיב ואלגנטי יחד עם שימושיות ונוחות, יספקו את הסחורה, והנה לך עוד לקוח מרוצה מעבודתך. מעצב הפנים מביא את משנתו את התפיסה שלו ואת הרעיונות שלו כאשר הוא מעצב את הדירה או את בית הקפה או בית המלון. אך המעצב צריך גם להתחשב ברצונו של הלקוח. נחוץ בשלב ראשון להבין את הלקוח, ולאחר מכן להציע לו יותר מקונספט אחד. לא תמיד מה שהמעצב מציע זה מה שהלקוח רוצה. מצד שני לא תמיד הלקוח יודע מה טוב עבור העסק שלו למשל, אך אם הוא שם קווים אדומים, אין למעצב בררה אלא לוותר על הרעיון המהפכני והנועז, שהוא המעצב מרוצה ממנו מאוד, אך הלקוח דוחה אותו בהחלטיות.


ישנם מעצבים אשר כל המחשבה שלהם היא אך ורק איך הדברים ייראו, הם מוציאים תחת ידם עבודות מרשימות ביותר שנראות נפלא לעין, אז אולי בתמונות זה עשוי להיראות מרשים. אבל אם העיצוב שלהם אינו שימושי, אינו פונקציונלי ואינו מביא עמו נוחות לציבור שמשתמש בחלל שעיצבו, הרי שעבודתם בסופו של דבר החמיצה את מטרתה, ואינה עבודה טובה. תמיד תיקח בחשבון שאת החלל אותו אתה מעצב, ולא משנה כמה יפה עיצבת אותו – הוא לשימושם של אנשים חיים ונושמים.

powered by Blogger | WordPress by FThemes | Converted by BloggerTheme